Prowadzenie marketingu w małej firmie może być trudne; często trzeba pracować na wielu stanowiskach, działać w ramach ograniczonego budżetu i starać się zadowolić obecnych klientów, a jednocześnie pozyskiwać nowych. Jest jednak jeden sposób, aby się odciążyć: inteligentne promocje dla właścicieli małych firm.

Aby skutecznie wprowadzić swoją firmę na rynek - i zwiększyć sprzedaż - ważne jest, aby zapewnić sobie przewagę dzięki efektywnej kosztowo i skutecznej strategii marketingowej. Aby pomóc Ci wymyślić własne fantastyczne pomysły na promocję, zebraliśmy nasze najważniejsze wskazówki dotyczące skutecznego i niedrogiego marketingu, odpowiednie dla każdego MŚP....

  1. Poznaj swojego klienta, zanim rozpoczniesz działania promocyjne

Nie musimy Ci mówić, jak ważne dla Twojego biznesu jest zrozumienie Twoich klientów - jeśli skierujesz swój marketing na niewłaściwy rynek docelowy i nie trafisz w dziesiątkę, w rezultacie ucierpią na tym Twoje zyski. Na szczęście istnieje kilka prostych sposobów, aby upewnić się, że w pełni rozumiesz potrzeby swoich klientów:

  • Stwórz kilka firmowych person, które będą kupować Twoje produkty i usługi - to naprawdę uprości Twoje działania marketingowe, ponieważ będziesz mógł kierować je do kanałów, z których najczęściej korzystają, zamiast marnować wysiłki na zbyt szeroko zakrojoną kampanię "rozproszoną".
  • Przeprowadź badania rynku - dogłębne zrozumienie swoich odbiorców pozwoli Ci dowiedzieć się, co ludzie chcą kupić i dlaczego. Można zapytać klientów bezpośrednio, stworzyć ankiety lub nawet przeprowadzić testy A/B, aby dowiedzieć się, jakie promocje sprawdzają się najlepiej.
  • Twórz treści, które przemawiają do klienta docelowego - kluczowe znaczenie ma rozpoznanie różnych sposobów korzystania z informacji; niektórzy wolą filmy wideo i GIF-y, inni podcasty, a jeszcze inni artykuły i infografiki.
  • Wykorzystaj okazję do Dziel się informacjami i pozycjonuj się jako autorytet w branży - dlaczego nie skorzystać z podredditu "AMA" (Ask Me Anything) na portalu dyskusyjnym Reddit? W ten sposób możesz zaprezentować swoją markę szerokiej publiczności i publicznie odpowiadać na bezpośrednie pytania jako ekspert w swojej dziedzinie. (To także świetna zabawa!).

  1. Wykorzystaj w pełni możliwości marketingu internetowego - zwłaszcza te darmowe

(Źródło: Flickr)

Marketing internetowy to świetny sposób na dotarcie do klientów, zarówno lokalnych, jak i z całego świata. Wiele zasobów jest darmowych lub wymaga bardzo niskiego budżetu, aby zacząć działać. Oto kilka sposobów na wykorzystanie marketingu internetowego do promowania swojej firmy:

  • Załóż konto w mediach społecznościowych dla swojej firmy - jest to nie tylko bezkonkurencyjny sposób na dotarcie do odbiorców i zwiększenie ich liczby w 2018 r., ale także całkowicie darmowy!
  • Zacznij udzielać się na forach internetowych - wyszukaj pytania dotyczące Twojej branży, na które odpowiedzią jest Twój produkt; strony takie jak Quora, Yahoo! Answers i Reddit to świetne miejsca, aby zacząć.
  • Pracuj nad SEO witryny (Search Engine Optimization) - sprawdź, jakich słów kluczowych używają ludzie, szukając Twojego produktu/biznesu i użyj ich (ale nie za dużo) na swojej stronie internetowej; w ten sposób klienci łatwiej znajdą Twoją stronę, gdy będą szukać produktów i usług, które oferujesz.
  • Wypróbuj marketing e-mailowy - po uzyskaniu ich zgody możesz informować klientów o wszelkich nowościach, wyprzedażach i ofertach specjalnych, a nawet kierować do określonych segmentów swojej listy e-mailowej wyjątkowe nagrody i programy lojalnościowe!

  1. Postaw na starą szkołę i wykorzystaj networking na swoją korzyść

(Źródło: Pexels)

Chociaż działamy w świecie w przeważającej mierze cyfrowym, techniki starej szkoły nadal są niezwykle skuteczne. W rzeczywistości, jeśli zostaną prawidłowo wykonane, połączenie strategii online i offline znacznie poprawi Twój lejek sprzedażowy i wygeneruje więcej i cieplejszych leadów.

Ludzie kochają ludzi - dlatego zawsze osiągniesz pożądane rezultaty, gdy będziesz promować swoją firmę w bezpośredniej rozmowie. Oto kilka przykładów na to, jak możesz podnieść poziom swojej gry w sieci:

  • Uczestnicz w lokalnych i krajowych wystawach i wydarzeniach (jako delegat lub właściciel stoiska).
  • Upewnij się, że masz przy sobie informacje biznesowe, takie jak ulotki jeśli prowadzisz stoisko informacyjne lub broszury w przypadku stoiska na wystawie rękodzieła.
  • Zawsze miej przy sobie wizytówki pod ręką - od śniadaniowych spotkań networkingowych po nieoczekiwane spotkanie w drodze do szkoły, nigdy nie powinieneś wychodzić z domu bez wizytówek; nigdy nie wiadomo, na kogo możesz wpaść!
  • Duże albo małe - jeśli chodzi o wyróżnianie się na imprezach handlowych i wystawach, rozmiar naprawdę ma znaczenie! Dlaczego nie wzmocnić swojej obecności dzięki najnowocześniejszemu stoisko wystawowe? (Czy wspomnieliśmy, że mamy darmowe szablony projektów?)
  • Upewnij się, że jesteś przygotowany - jeśli nadal nie masz pewności siebie, aby spróbować nawiązać kontakt z ludźmi z własnej firmy, możesz zapoznać się z nasz przewodnik po networkingu dla początkujących tutaj.

  1. Wykorzystaj lokalną społeczność na swoją korzyść

Nie musisz mieć wielkich, globalnych ambicji, gdy prowadzisz działania marketingowe w celu pozyskania nowych klientów. W rzeczywistości, im bardziej jesteś lokalny, tym łatwiej będzie Ci zbudować relacje z lokalną społecznością. Oto nasze najważniejsze wskazówki dotyczące marketingu lokalnego:

  • Rozważ możliwość sponsorowania lokalnej drużyny sportowej lub zorganizowania imprezy networkingowej, która połączy lokalne firmy - możesz nawet wydrukować koszulki z logo swojej firmy!
  • Wykorzystaj możliwości cyfrowe, aby dotrzeć do idealnego profilu klienta w lokalnej społeczności, np. poprzez reklamy na Facebooku.
  • Innym doskonałym i godnym zaufania sposobem na dotarcie do określonych obszarów geograficznych jest ulotka Dzięki temu, że druk online staje się coraz bardziej opłacalny, jest to fantastyczny sposób na rozpowszechnianie informacji o Twojej firmie bez rozbijania banku.
  • Zbierz kilka lokalnych referencji - według Yodle, 75% klientów twierdzi, że w dużej mierze polega na recenzjach online przy ocenianiu jakości lokalnego biznesu. Posiadanie referencji lub recenzji od lokalnego klienta może sprawić, że Twoja firma zyska na popularności.
  • Chcesz zostać bohaterem lokalnego marketingu? Pobierz nasz darmowy przewodnik po marketingu lokalnym, aby dowiedzieć się więcej!

  1. Twórz treści, które można łatwo przekąsić

(Źródło: Bandwagon Digital Media)

Najbardziej angażujący typ treści to taki, który można łatwo kliknąć, przetrawić, a następnie udostępnić. Jak podaje 93% całej komunikacji międzyludzkiej ma charakter niewerbalny, a mózg przetwarza obrazy 60 000 razy szybciej niż tekstnajlepszym rodzajem treści, które można przekąsić, są Ogólnie rzecz biorąc, zrób coś krótkiego i wizualnego, do czego wiele osób może się odnieść. Oto kilka pomysłów na stworzenie treści promocyjnych nadających się do spożycia w formie przekąski:

  • Infografiki - nawet jeśli nie jesteś projektantem, w Internecie jest mnóstwo narzędzi do tworzenia własnych infografik DIY. Są to wizualne reprezentacje pomysłów lub informacji, którymi chcesz się podzielić z klientami, dzięki czemu są one szybsze i łatwiejsze do przyswojenia niż blok tekstu, faktów i liczb.
  • Szybkie filmy wideo to świetna przekąska - mogą to być poradniki, wycieczki po biurze, a nawet podgląd miejsca, w którym produkowane są Twoje produkty!
  • Zachęć klientów cytatem - wyodrębnienie małego cytatu z dłuższego tekstu to świetny sposób na zachęcenie klientów do dowiedzenia się więcej. Motywujące cytaty pomagają również w wytworzeniu pozytywnego nastawienia, którym ludzie chętnie dzielą się z innymi.

Poprzez dotarcie do idealnego klienta w lokalnej społeczności oraz łącząc strategie marketingu cyfrowego i internetowego i strategii marketingu online, będziesz w stanie stworzyć solidny lejek sprzedażowy, który pomoże Ci zbudować reputację i zwiększyć liczbę potencjalnych klientów!