Reklamowane ulotki są obecnie popularnym nośnikiem promocyjnym, ze względu na swoją dostępność i skuteczność. Przykładowo, ulotki kreatywne sprawdzają się, gdy chcemy zaprezentować nowy sklep lub punkt sprzedaży detalicznej, opowiedzieć o promocjach i wyprzedażach. Na ulotkach podajemy dane firmy: adres, numer telefonu kontaktowego, aby potencjalni klienci mogli szybko skontaktować się z przedstawicielem firmy. Aby uzyskać skuteczność ulotek reklamowych, należy zwrócić dużą uwagę na projekt i jakość.
Na początek wyjaśnijmy, czym jest i jak wygląda ulotka.
Ulotka - produkt drukowany, małego formatu, który zawiera informacje mające na celu promocję czegoś. Praktyka pokazuje, że druk ulotek pomaga w promocji firmy na rynku.
W przypadku stosowania reklamy na ulotkach:
- zakłady gastronomiczne;
- Sklepy wszelkiego rodzaju: sprzedaż towarów dla zwierząt, artykułów piśmienniczych, produktów;
- salony kosmetyczne;
- sklepy odzieżowe;
- firmy turystyczne;
- instytucje edukacyjne i ochrony zdrowia;
- atelier;
- sklepy jubilerskie.
Zalety i wady ulotek
Zalety:
- Przystępna cena.
- Łatwość produkcji.
- Objęcie zasięgiem dużej grupy odbiorców.
- Wygodne wymiary.
- Szybka produkcja.
Wady:
- Długi czas przedprodukcyjny.
- Niska wydajność, gdy nie są stosowane dodatkowe komponenty. Oznacza to, że należy zwrócić uwagę na wybór czasu i miejsca, w którym będą rozdawane ulotki.
- Niska zawartość informacji.
- Zależność skuteczności działania promotorów.
Ogólnie rzecz biorąc, z takich produktów promocyjnych przy ich odpowiednim wykorzystaniu można wyciągnąć maksimum plusów.
Jak zaprojektować ulotkę z reklamą
Przy wyborze formatu należy wziąć pod uwagę to, w jaki sposób ulotka będzie trafiać do rąk ludzi. Jeśli zdarzy się to na ulicy, duży rozmiar będzie przeszkadzał tylko osobie, która jest w ruchu. Jednak wysyłanie ulotek w formacie A4 za pośrednictwem poczty jest bardziej odpowiednie, ponieważ w domu ludzie mają czas na przeczytanie prezentowanych informacji. W formacie A4 reklamodawca może umieścić ważniejsze teksty i ilustracje.
Zaleca się wybierać ulotki reklamowe w formatach A5 i A6, ponieważ są większe szanse, że osoba, której wpadnie ona w ręce, przynajmniej zostawi ją w kieszeni. Wadą tego formatu jest mała ilość tekstu na ulotce.
Warto też zastanowić się, na jakim papierze będą drukowane reklamy i jak zaprojektować ulotki. Jeśli ulotki mają być rozdawane osobom, które już zakupiły towar, należy wybrać papier powlekany, ponieważ wygląda on bardziej estetycznie.
Dla pozostałej części odbiorców możesz użyć ulotek o nowoczesnym wyglądzie z tańszego papieru. Dla małych formatów zalecamy wybór złotego środka: niedrogi, ale dobrze wyglądający papier.
Jak drukować ulotki
Druk cyfrowy i offsetowy - główne metody druku ulotek.
Druk offsetowy pozwala na uzyskanie doskonałej jakości produktów w krótkim czasie. Jeśli masz pięknie zaprojektowane ulotki, w ciągu kilku godzin będziesz miał już gotowy nakład gotowych produktów. Szybkość ta wynika z braku czasochłonnych przygotowań. Istnieje szeroki wybór kolorów i rodzajów papieru.
Druk cyfrowy polega na przeniesieniu układu graficznego z komputera na maszynę drukarską. Stosowanie tego typu ulotek jest korzystne przy produkcji małych nakładów.
Druk ulotek może być również wykonywany przy użyciu risografu. Metoda ta jest wykorzystywana do tworzenia cenników i ofert promocyjnych. Z reguły stosuje się do nich druk czarno-biały.