Reklamowane ulotki są obecnie popularnym nośnikiem promocyjnym, ze względu na swoją dostępność i skuteczność. Przykładowo, ulotki kreatywne sprawdzają się, gdy chcemy zaprezentować nowy sklep lub punkt sprzedaży detalicznej, opowiedzieć o promocjach i wyprzedażach. Na ulotkach podajemy dane firmy: adres, numer telefonu kontaktowego, aby potencjalni klienci mogli szybko skontaktować się z przedstawicielem firmy. Aby uzyskać skuteczność ulotek reklamowych, należy zwrócić dużą uwagę na projekt i jakość. 

Na początek wyjaśnijmy, czym jest i jak wygląda ulotka.

Ulotka - produkt drukowany, małego formatu, który zawiera informacje mające na celu promocję czegoś. Praktyka pokazuje, że druk ulotek pomaga w promocji firmy na rynku.

W przypadku stosowania reklamy na ulotkach:

  • zakłady gastronomiczne;
  • Sklepy wszelkiego rodzaju: sprzedaż towarów dla zwierząt, artykułów piśmienniczych, produktów;
  • salony kosmetyczne;
  • sklepy odzieżowe;
  • firmy turystyczne;
  • instytucje edukacyjne i ochrony zdrowia;
  • atelier;
  • sklepy jubilerskie.

Zalety i wady ulotek

Zalety:

  • Przystępna cena.
  • Łatwość produkcji.
  • Objęcie zasięgiem dużej grupy odbiorców.
  • Wygodne wymiary.
  • Szybka produkcja.

Wady:

  • Długi czas przedprodukcyjny.
  • Niska wydajność, gdy nie są stosowane dodatkowe komponenty. Oznacza to, że należy zwrócić uwagę na wybór czasu i miejsca, w którym będą rozdawane ulotki.
  • Niska zawartość informacji.
  • Zależność skuteczności działania promotorów.

Ogólnie rzecz biorąc, z takich produktów promocyjnych przy ich odpowiednim wykorzystaniu można wyciągnąć maksimum plusów.

Jak zaprojektować ulotkę z reklamą

Przy wyborze formatu należy wziąć pod uwagę to, w jaki sposób ulotka będzie trafiać do rąk ludzi. Jeśli zdarzy się to na ulicy, duży rozmiar będzie przeszkadzał tylko osobie, która jest w ruchu. Jednak wysyłanie ulotek w formacie A4 za pośrednictwem poczty jest bardziej odpowiednie, ponieważ w domu ludzie mają czas na przeczytanie prezentowanych informacji.  W formacie A4 reklamodawca może umieścić ważniejsze teksty i ilustracje.

Zaleca się wybierać ulotki reklamowe w formatach A5 i A6, ponieważ są większe szanse, że osoba, której wpadnie ona w ręce, przynajmniej zostawi ją w kieszeni.  Wadą tego formatu jest mała ilość tekstu na ulotce.

Warto też zastanowić się, na jakim papierze będą drukowane reklamy i jak zaprojektować ulotki. Jeśli ulotki mają być rozdawane osobom, które już zakupiły towar, należy wybrać papier powlekany, ponieważ wygląda on bardziej estetycznie.

Dla pozostałej części odbiorców możesz użyć ulotek o nowoczesnym wyglądzie z tańszego papieru. Dla małych formatów zalecamy wybór złotego środka: niedrogi, ale dobrze wyglądający papier.

Jak drukować ulotki

Druk cyfrowy i offsetowy - główne metody druku ulotek.

Druk offsetowy pozwala na uzyskanie doskonałej jakości produktów w krótkim czasie. Jeśli masz pięknie zaprojektowane ulotki, w ciągu kilku godzin będziesz miał już gotowy nakład gotowych produktów. Szybkość ta wynika z braku czasochłonnych przygotowań. Istnieje szeroki wybór kolorów i rodzajów papieru.

Druk cyfrowy polega na przeniesieniu układu graficznego z komputera na maszynę drukarską. Stosowanie tego typu ulotek jest korzystne przy produkcji małych nakładów.

Druk ulotek może być również wykonywany przy użyciu risografu. Metoda ta jest wykorzystywana do tworzenia cenników i ofert promocyjnych. Z reguły stosuje się do nich druk czarno-biały.