Czy jesteś zmęczony pracą na co dzień? Zmęczony pracą dla kogoś innego i chcesz po prostu rzucić wszystko, aby podążać za swoimi marzeniami o rozpoczęciu własnego biznesu, ale nie masz pojęcia, gdzie zacząć lub jak zdobyć klientów bez konieczności wydawania pieniędzy? Wtedy jestem tutaj, aby pomóc!

W tym artykule, mam zamiar powiedzieć Ci kilka sposobów, w których można zdobyć przewody dla swojej firmy - za darmo - bez względu na branżę!


Jak generować leady za darmo

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy jesteś już w świecie biznesu od jakiegoś czasu, właściciele firm zawsze szukają sposobów na rozszerzenie swojej działalności, a jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest generowanie nowych klientów, którzy pomogą rozwinąć ich firmę poprzez przyniesienie nowej sprzedaży. Rozszerzanie działalności poprzez pozyskiwanie nowych klientów może być trudne, zwłaszcza w czasach koronawirusów, jednak nie pozwól, by pandemia Cię powstrzymała!


Dlaczego powinieneś mieć jasno określoną grupę docelową?

Właściciele firm, którzy nie mają jasno określonej grupy docelowej zawsze będą o krok za swoją konkurencją, ponieważ bez jasno określonej grupy docelowej, będziesz spędzać swoje dostępne zasoby na marketingu do ludzi, którzy nie mają interesu w zakupie produktu.

Na przykład, jeśli posiadasz budżetowy sklep z odzieżą dla małych dziewczynek, wtedy twoją grupą docelową będą opiekunowie tych dzieci. Ważne jest, aby zrobić dokładne badania tła na swojej grupie docelowej i dowiedzieć się, czego szukają, ich położenie geograficzne, ich status społeczno-ekonomiczny i gdzie szukają kupić od.

W kontynuacji z poprzedniego przykładu, jeśli podstawowy tryb wyszukiwania ubrań przez opiekunów jest przez Instagram, to wydać więcej pieniędzy na reklamy Instagram i mniej na inne formy płatnej reklamy cyfrowej.

Gdy masz już swoją grupę docelową w miejscu, oto kilka sposobów, w których możesz generować leady online za darmo.

1. Popraw swoje lokalne wyszukiwanie SEO

Aby zbudować dobrą obecność online, musisz mieć spójność i dokładność na wszystkich swoich stronach internetowych, które obejmują prawidłową nazwę firmy, adres, informacje kontaktowe, odpowiednie zdjęcia i strony internetowe oraz blogi wraz z uchwytami mediów społecznościowych. Utrzymanie jednolitości na wszystkich platformach pomoże w tworzeniu unikalnego wizerunku marki dla Twojej firmy. Aby dowiedzieć się więcej sprawdź ten artykuł o tym jak założyć bloga. Możesz wybrać prosty istniejący szablon lub niestandardowy z pomocą projektanta stron internetowych i grafika albo zatrudniając je w pełnym wymiarze czasu, resourcing te usługi z agencji online lub zatrudnianie freelancerów. Budując stronę internetową, nie komplikuj zbytnio sprawy, spraw, by nawigacja była jak najprostsza, bezpośrednia i wygodna. Możesz nie zdawać sobie sprawy, ale łatwość użytkowania wraz z dokładnością i spójnością jest bardzo ważna w biznesie i w generowaniu ruchu, a więc i przychodów.

2. Generowanie leadów poprzez Google My Business

Google My Business to darmowa aplikacja udostępniana firmom przez Google, w której możesz zaangażować się i dotrzeć do lokalnego rynku docelowego za pomocą Map i wyszukiwarki Google, aby zapewnić sobie większą widoczność. Może to znacznie wpłynąć na Twoje lokalne SEO, jeśli informacje, które podałeś są dokładne. Jak wszystko organiczne i darmowe, wyniki, które uzyskasz z tych działań mogą zająć trochę czasu i firmy muszą pamiętać o tych kluczowych punktach:

  • Recenzje - Każdy może zostawić pozytywne lub negatywne opinie, komentarze i recenzje o Twojej firmie, którymi możesz zarządzać z ich pulpitu nawigacyjnego.
  • Post Google - Możesz użyć postów Google, aby podkreślić wszelkie nadchodzące wydarzenia, aktualizacje i oferty z Twojej firmy.
  • Widoczność - Zachowanie spójności na wszystkich platformach pomoże rozwinąć Twój biznes, ponieważ wiele aukcji korzysta z danych Google, aby zasilić swoje listy.
  • Insights - Google dostarczy Ci przeanalizowanych danych na temat tego, jak firma została znaleziona, jej lokalizacji i jakie informacje widzi użytkownik końcowy.

3. Email marketing i LinkedIn

Jedną z najlepszych strategii marketingu cyfrowego, które są najbardziej skuteczne dla firm w Wielkiej Brytanii, jest e-mail marketing, a następnie LinkedIn. Email marketing jest uważany za niezawodne źródło dochodów, które daje Ci niezawodny CRM lub Customer Relationship Management, który jest twój w przeciwieństwie do platform mediów społecznościowych, których CRM należy do platformy. Jeśli klient podał ci swój identyfikator e-mail w formularzu i zaznaczył, że jest zadowolony z otrzymywania aktualizacji i wiadomości marketingowych od ciebie, dają ci pozwolenie na wysyłanie do nich e-maili. Wysyłaj swoim klientom podziękowania po tym, jak coś od Ciebie kupili. Powiadomienie ich o nadchodzących wyprzedażach i zniżkach, nowych produktach/usługach to świetny sposób na świetne zapamiętanie marki.

Podczas gdy wiele z tych e-maili może przejść bez odpowiedzi, będą inni, którzy sprawdzili twój e-mail i może odpowiedział na niego lub przekazał go do swoich grup. Czasami marka może być zbyt podekscytowana i wysłać wiele e-maili do swoich klientów, co może skończyć się powodując więcej szkody niż pożytku. Klienci nie lubią być bombardowani 1000 mailami w ciągu dnia, więc uważaj na to, jak przedstawiasz swoją markę poprzez swoje maile - zamiast tego spróbuj wysłać maila raz lub dwa razy w tygodniu.

4. Nie wszystkie tropy są przydatne

Jeśli chodzi o zbieranie leadów dla Twojej firmy, zauważysz, że istnieją głównie dwa rodzaje klientów lub leadów. Zauważono, że ci, którzy mają silniejsze perspektywy, mają środki finansowe, aby kupić do prawdziwego pragnienia lub potrzeby zakupu produktu / usługi wraz z żywym zainteresowaniem w nauce o nich. Istnieje kilka sposobów, w których można odróżnić prawdziwe leady od tych, które są jak poniżej:

  • Weryfikacja telefoniczna - Zadzwoń do swojego punktu kontaktowego, porozmawiaj z nim i poznaj jego zainteresowanie Twoim produktem. Zapytaj ich, w jaki sposób chcieliby się dowiedzieć o Twojej firmie. Zadawanie im tych pytań pomoże Ci określić, czy są to faktyczne leady, czy błędne tropy.
  • Dla kryteriów - Mówiliśmy o rozmowach z klientami przez telefon, ale nie mówiliśmy o tym, jak długo to trwa i dlaczego. Kiedy klient odwiedza Twoją stronę internetową, poproś go, aby najpierw wypełnił formularz, który zawiera jego dane kontaktowe, takie jak imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail itp. jest to najszybszy sposób zbierania danych Twoich klientów.

Na zakończenie

Sposób w jaki patrzymy na przestrzeń cyfrową zmienił się ogromnie w ciągu ostatniego roku. Technologia była sposobem na utrzymanie łączności ze światem, a firmy zostały zmuszone do wejścia do sieci. Generowanie leadów jest super ważne dla generowania sprzedaży i zdrowego rozwoju firmy i istnieje wiele sposobów, w których można to osiągnąć za darmo i płatnej formie przez firmę generującą ołów. Te, które są darmowe mogą zająć trochę czasu, aby działać skutecznie, ale ostatecznie pomoże w dłuższej perspektywie.