Nie sposób wyobrazić sobie działalności nowoczesnego biura bez sprzętu biurowego jak drukarki, urządzenia wielofunkcyjne i kserokopiarki. Pomimo coraz częstszego wykorzystania technologii bez papieru, technologia druku pozostaje istotnym elementem wielu procesów biznesowych. Dlatego awaria choćby jednej jednostki takiego sprzętu może zakłócić proces działalność firmy.

Naprawa sprzętu

Podczas korzystania z drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego w domu problemy ze sprzętem nie mają aż tak poważnych konsekwencji, ale niemożność wydrukowania niezbędnego zdjęcia do dokumentów, czy wydrukowania pracy domowej dla dziecka - też może powodować spory dyskomfort. Możesz naprawić urządzenie lub przeprowadzić jego konserwację w centrum serwisowym zajmującym się naprawą sprzętu komputerowego i biurowego. Jednak jak wybrać firmę, która rzeczywiście pomoże ci szybko uporać się z problemem.

Musimy mieć świadomość, że nowoczesny sprzęt drukarski to sprzęt high-tech, który jest niezwykle skomplikowany. Kompetentna i profesjonalna obsługa drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych i kopiarek jest możliwa tylko pod warunkiem przestrzegania prawidłowych procesów technologicznych zalecanych przez producenta materiałów i narzędzi naprawczych oraz wysoce profesjonalnej, przeszkolonej i certyfikowanej kadry. Dlatego pierwszym kryterium wyboru centrum serwisowego powinna być dostępność autoryzacji producenta. Dopiero status autoryzowanego przez producenta centrum serwisowego daje pewność, że jakość wszystkich procesów jest utrzymywana na wymaganym poziomie, serwis wyposażony jest w profesjonalny sprzęt, personel posiada odpowiednie kwalifikacje, a serwis ma oryginalne części zamienne.

Konserwacja

Serwis powinien nam też zapewniać regularną i odpowiednią konserwację sprzętu drukującego. Co to jest rutynowa konserwacja drukarki? To profilaktyczny przegląd drukarki z jednoczesną wymianą tych części, które mają znaczne obciążenie, a co za tym idzie, istnieje duże prawdopodobieństwo awarii. Główna różnica między konserwacją rutynową a konserwacją regularną polega na tym, że należy ją przeprowadzić po ściśle określonym okresie eksploatacji drukarki. Ten okres pracy nie jest wskazywany w przedziałach czasowych (dni, miesiące, lata), ale jest wskazywany w postaci liczby cykli drukowania wykonanych przez drukarkę. Ten zaplanowany okres konserwacji uwzględnia rzeczywiste obciążenie drukarki i faktyczne zużycie mechanizmów, a nie czas, który upłynął od zakupu lub od ostatniego czyszczenia konserwacyjnego. Zużycie drukarki, a także i jakikolwiek mechanizm, nie zależy od tego, ile czasu minęło od momentu rozpakowania urządzenia i zainstalowania go na pulpicie, ale zależy od tego ile stron jest na nim faktycznie drukowanych tj. na jakie obciążenie spadło na jego elementy mechaniczne. Dlatego okres konserwacji jest wskazywany jako liczba stron wydrukowanych przez drukarkę.

Opinie klientów

Opinie klientów zawsze zawierają mnóstwo informacji o firmie usługowej. Recenzje Google pomagają lepiej analizować reguły firmy, zasady, profesjonalizm, wieloletnie doświadczenie i wiele więcej. Zwykle znajdziesz zarówno pozytywne, jak i negatywne recenzje. Jeśli tych drugich jest za dużo, to poszukaj innego serwisu.

Gwarancja na usługi

Bardzo ważne jest, aby zapytać serwis o ich politykę gwarancyjną, gwarancję czasu usług. Jeśli jakakolwiek firma nie oferuje gwarancji na wykonane przez siebie naprawy i części, to znaczy, że ten serwis należy omijać z daleka.

Lokalizacja

Znajdziesz wiele firm, które twierdzą, że usługi są dostępne w całej Polsce, ale w rzeczywistości lepiej jest znaleźć firmę, która świadczy usługi blisko twojej firmy.