Niezależnie od tego, czy przyszedłeś, aby zabić swój content marketing na Halloween, czy szukasz nowych, świeżych pomysłów, aby przestraszyć sprzedaż w tym sezonie, trafiłeś we właściwe miejsce. Oto pięć pomysłów na kampanie marketingowe z okazji Halloween, którymi możesz uraczyć swoich klientów w tym roku.

Dane dotyczące wydatków na Halloween w Wielkiej Brytanii

Zanim przystąpimy do realizacji naszych pomysłów marketingowych, najlepiej jest zorientować się, jak Brytyjczycy wydają pieniądze podczas tego święta. Z wielu konsumentów idzie na całość dla najczarniejszej pory roku, detalista internetowy Notonthehighstreet ujawnił 889% wzrost wyszukiwań związanych z Halloween w 2020 roku, co przyniosło fantastyczne możliwości dla 5000 małych firm sprzedających na stronie.

Równie imponująco, badania Statista pokazują również, że wydatki detaliczne na produkty związane z Halloween wzrosły w Wielkiej Brytanii ponad dwukrotnie w latach 2013-2019, wzrastając z 230 mln funtów do 474 mln funtów - pokazując, że ten niegodziwy trend nie odejdzie w najbliższym czasie.

Dynie same w sobie są wielkim biznesem, ponieważ jedna czwarta Brytyjczyków kupiła jedną w 2020 roku, co oznacza, że całkowite wydatki na ikoniczną pomarańczową dyszę osiągnęły 29,7 mln funtów w zeszłym roku.

Tak więc, niezależnie od tego, czy sprzedajesz dekoracje na Halloween, wprowadzasz dyniowe latte z przyprawami do menu, czy organizujesz upiorną noc w klubie, w Wielkiej Brytanii zdecydowanie istnieje rynek na produkty związane z Halloween. Ale jak powinieneś prowadzić marketing swojej firmy w Halloween, aby wyróżnić się na tle konkurencji?

Jak stworzyć najlepszą kampanię marketingową na Halloween

1. Spooktakularne motywy marketingowe na Halloween

Utrzymanie stałego motywu przewodniego w całej kampanii jest kluczem do tego, aby była ona pamiętna i rozpoznawalna. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na zorganizowanie wyprzedaży "cukierek albo psikus" w swoim sklepie detalicznym, menu w kształcie kociołka czarownicy w swojej kawiarni, czy też zorganizujesz imprezę Halloweenową po godzinach pracy w swoim klubie, postaraj się, aby wszystkie Twoje działania marketingowe były utrzymane w tym samym stylu - łącznie z kolorami, czcionkami i obrazami.

2. Pomysły na Halloween Email Marketing

Jeśli e-maile marketingowe są już częścią kanałów Twojej marki, wiesz, że zmiana tematu jest świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży i świadomości marki. Wszystkie firmy - bez względu na branżę - mogą dostosować treść swoich e-maili do Halloween, tak aby dostosować je do odbiorców i wykorzystać święto.

Na przykład firma udzielająca korepetycji, której głównymi odbiorcami są rodzice, może wysłać e-mail z poradami dotyczącymi kostiumów na Halloween dla dzieci lub gabinet dentystyczny może ostrzec pacjentów przed ryzykiem związanym z jedzeniem zbyt dużej ilości słodyczy i przypomnieć im o najlepszej paście i szczoteczkach do zębów, które zmniejszą ryzyko wystąpienia ubytków. Marka odzieżowa może wprowadzić na rynek całą nową gamę upiornej biżuterii, piekarnia może reklamować swoje ciastka w kształcie nietoperza jako pierwsza. Istnieje wiele możliwości z tak szerokim tematem!

Albo, dla czegoś szybkiego i łatwego, dlaczego nie zorganizować tematycznej wyprzedaży? Użyj Halloween jako pretekst do traktowania klientów do 10% off ich następnego zamówienia z zabawy kod rabatowy, który odzwierciedla wakacje.

3. Pomysły na marketing w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to fantastyczny sposób na zaangażowanie klientów w Halloween. Z prawie pięcioma milionami użytkowników na całym świecie (Datareportal), jest to często najszybszy sposób, aby uzyskać wiadomość przed jak największą liczbą osób - i można nawet specjalnie kierować odbiorców, aby dać im najbardziej odpowiednie wiadomości z płatnymi reklamami.

Halloween jest szczególnie popularnym okresem w roku, jeśli chodzi o media społecznościowe, z hashtagiem #Halloween2020 umieszczonym w ponad 963.7K postów, co dało 5.5 miliarda wyświetleń w październiku ubiegłego roku.

Badania przeprowadzone przez firmę Mintel wykazały, że 40% konsumentów korzysta z mediów społecznościowych, aby dokonać zakupów na Halloween, więc tworzenie postów z upiornym podtekstem i odpowiednimi hashtagami może pomóc wpłynąć na klientów, aby zrobili u Ciebie zakupy w tym roku.

Treści generowane przez użytkowników to świetny sposób dla firm B2B na zaangażowanie swoich klientów w mediach społecznościowych. Zorganizuj konkurs rzeźbienia w dyni lub poproś ludzi o udostępnienie zdjęć Twojego produktu w ich domach i oznaczenie Cię na nich, aby mieć szansę na pojawienie się na Twoim kanale. Starbucks znalazł wielki sukces z podobną kampanią w 2017 roku, kiedy wprowadzili #ZombieFrappuccino, które było dostępne tylko przez pięć dni. Następnie udostępnili posty od swoich klientów, którzy użyli hashtagu kampanii.

Oprócz postów na temat kampanii, dobrym pomysłem jest również podrasowanie zdjęć profilowych i banerów, aby dodać zabawny motyw Halloween - może mógłbyś włączyć pajęczynę do rogu swojego logo lub dodać dynie do banera. Klienci, którzy Cię śledzą, zobaczą wtedy, że jesteś w duchu Halloween, gdy będziesz publikować posty na temat swojej kampanii.

Najlepsze hashtagi na Halloween dla mediów społecznościowych:
- #halloween
- #halloween2021
- #happyhalloween
- #trickortreat
- #spooky
- #halloweenmakeup
- #pumpkin
- #spookyseason
- #halloweendecor









4. Odmień swoją stronę internetową

Jeśli naprawdę chcesz stworzyć przyprawiającą o ciarki podróż klienta lub doświadczenie dla użytkowników Twojej strony internetowej, dlaczego nie dodać odrobiny Halloween do swojej strony? Dodaj upiorne elementy do swojego bannera, umieść motyw kampanii na zdjęciach produktów i przygotuj stronę dedykowaną specjalnym ofertom na Halloween, do której możesz odesłać w e-mailu lub poście w mediach społecznościowych, aby przekształcić swoich odbiorców w kupujących.

Sprzedawca internetowy Boohoo.com stworzył stronę kategorii poświęconej kostiumom na Halloween. Dzięki zastosowaniu kopii zoptymalizowanej pod kątem wyszukiwania w opisie na górze strony, pozwoliło im to ukierunkować się na osoby korzystające z wyszukiwarek w celu znalezienia ich idealnego "dopasowania" na Halloween.


5. Taktyka marketingu Halloween w trybie offline

Najbardziej efektywne kampanie marketingowe na Halloween to te, które działają na wielu platformach, w tym w druku. Plakaty to jedna z najbardziej przystępnych i skutecznych metod rozpowszechniania informacji o nadchodzących wydarzeniach - zwłaszcza jeśli prowadzisz lokal, który planuje imprezę z okazji Halloween.

Oprócz plakatów możesz wydrukować naklejki sprzedażowe, banery rolkowe do sklepu, ulotki do wysłania pocztą i perforowane bilety dla klientów, aby uzyskać dostęp do wydarzeń dla VIP-ów.

> Dostosuj ten darmowy szablon plakatu na imprezę Halloween tutaj <

6. Wypuszczenie nowego produktu

Wprowadzenie nowego produktu jest zawsze ekscytujące dla obecnych klientów i może pomóc Ci w dotarciu do nowych odbiorców. Jeśli Twój produkt jest dostępny tylko przez ograniczony czas, to nawet lepiej! To odwołuje się do FOMO (fear of missing out) konsumentów i napędza ich do dokonania zakupu, póki jeszcze mogą. Według Trust Pulse, 7 na 10 millenialsów doświadcza FOMO, co sprawia, że jest to świetna taktyka, aby wycisnąć kilka dodatkowych sprzedaży w tym Halloween.

Specjalne pudełko "Halloween Bites" Hotelu Chocolat z 2021 roku jest tego doskonałym przykładem. Wykorzystując klasyczne smaki dla tej pory roku, pudełko to jest wspaniałym prezentem dla bliskich (lub dla siebie!), ale nie będzie go długo.

Słowa i zwroty marketingowe na Halloween

Potrzebujesz inspiracji na slogan kampanii marketingowej na Halloween? Oto lista fantazyjnych zwrotów, które pomogą Ci przenieść Twoją reklamę na wyższy poziom.

  • Spooktacular Deals
  • Cudownie zły
  • Żadnych sztuczek, same smakołyki!
  • Strasznie dobra sprzedaż zaczyna się teraz
  • Noc strachu
  • Ciepłe czarownice
  • Boo-tiful smakołyki w sklepie
  • This'll raise your spirits

Niezależnie od tego, co zaplanowałeś w tym roku na Halloween, niech to będzie zabawa! Począwszy od małych dzieci chodzących podstępem, a skończywszy na przebieranych przyjęciach dla dorosłych, Halloween jest świętem, z którego wszyscy mogą korzystać. Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci stworzyć zwycięską kampanię, która sprawi, że Twoja marka będzie numerem jeden dla klientów w tym roku.