Potrzebujesz zwiększyć sprzedaż swojego produktu? Chcesz, aby Twoja marka stała się bardziej rozpoznawalna na tle konkurencji? W takim przypadku nie obejdzie się bez produkcji wizerunkowej: ulotek reklamowych, broszur, wizytówek. Jego przygotowanie lepiej powierzyć projektantowi.

Wyobraźcie sobie: zespół autorów, dziennikarzy i copywriterów skrupulatnie pracował nad tworzeniem reklam tekstowych, a niedbały i niesmaczny projekt materiałów drukowanych przekreślił całą ich pracę. Czas i wysiłki specjalistów poszły na marne. Nikt nie będzie czytał broszur ani zwracał uwagi na ulotki i foldery. Można uznać, że środki na reklamę zostały wydane na próżno.

Weźmy na przykład wizytówkę, na której jest dużo tekstu, kolory dobrane bez zachowania zasad łączenia odcieni, a styl projektu nie odpowiada treści. Jak wpłynie to na wizerunek firmy i jej właściciela? Możemy z całą pewnością stwierdzić, że negatywnie.

Co robić?

Należy szukać specjalistów, którzy nie będą popełniać takich błędów i sprawią, że nośniki reklamowe będą skuteczne. Kto zajmuje się projektowaniem materiałów drukowanych? Potrzebujesz projektanta druku.

Można je znaleźć w firmie poligraficznej lub drukarni, a także na stronach, gdzie swoje usługi oferują freelancerzy pracujący w domu. Z reguły zgłaszają się do nich klienci, którzy nie mają layoutu. Projektant zapoznaje się ze specyfiką pracy firmy i biorąc pod uwagę postawione cele, opracowuje od podstaw identyfikację wizualną i logo oraz tworzy drukowane produkty reklamowe, które skutecznie promują markę klienta.

Chociaż usługi profesjonalistów mogą być również potrzebne w przypadku źle narysowanej reklamy, która wymaga korekty. Następnie wprowadzane są poprawki do layoutu, tak aby spełniał on wymagania techniczne drukarni.

Etapy tworzenia produktów poligrafii reklamowej

Proces tworzenia layoutu do druku za pomocą rozwiązania stylistycznego składa się z kilku etapów.

Rozwój poczęcia
Albo wszystko jest przemyślane od podstaw i zawiera podział materiałów na dwa bloki - pierwotny i wtórny - układ tych bloków, analizę rozwiązań kolorystycznych itp. Lub też standardowe rozwiązanie jest dostosowywane do specyficznych potrzeb klienta.

Wybór kolorów, ilustracji, czcionek
Jest to bardzo ważny etap. Dobry projektant nie tylko wie, jak łączyć kolory, ale także bierze pod uwagę specyfikę ich podświadomego postrzegania przez ludzi, ponieważ prawidłowo dobrany kolor popycha konsumenta do podjęcia właściwej decyzji. Często produkty z nadrukiem wykonywane są w kolorach firmowych.

Ilustracje powinny być dobrej jakości, odpowiadać idei i ogólnej koncepcji, nieść ze sobą ładunek semantyczny i jednocześnie uzupełniać tekst.

Ważny składnik sukcesu - czytelna czcionka. Jest ich ogromna ilość, a zadaniem projektanta jest wybranie wariantu nowoczesnego, ciekawego i przykuwającego uwagę.

Przygotowywanie układu do druku
Specjalista sprawdza wielkość zdjęć, marginesy i rozdzielczość ilustracji, a także załącza plik z rozszyfrowaniem nazw użytych czcionek.

W zależności od rodzaju produktu końcowego, formatu i metody druku, zależą od niego dane liczbowe do przygotowania layoutu. Na przykład, dla offsetu liczba punktów na cal powinna wynosić około 300 dpi. A jeśli wybrany zostanie szeroki format produktu końcowego, np. przy produkcji plakatów, to rozdzielczość będzie wynosić około 100 dpi.

Naddatek na przycięcie wynosi około 2 - 4 mm z każdej strony. Konieczne jest posiadanie oznaczeń dla podkaszarki, aby nie cięła ona zbyt mocno. Oznaczenia takie są zazwyczaj automatycznie ustawiane przez projektanta w specjalnych programach.

Jak przygotowuje się layout wizytówki?
Wydawałoby się, że trudno jest opracować tak mały produkt drukowany? W rzeczywistości, im mniejszy jest, tym trudniej go wykonać. Na wizytówce o niewielkich rozmiarach należy umieścić wyczerpującą informację o właścicielu firmy, a jednocześnie uwzględnić szereg niuansów, tak aby wizytówka nie była wizualnie przeładowana i wyglądała reprezentacyjnie.

Aby kolory były jasne i żywe, warto wybrać rozdzielczość CMYK. Jeżeli wizytówka jest przygotowana w stylu graficznym, w którym dominuje kolor czarny, konieczne jest zastosowanie jego wersji złożonej, która składa się z kolorów uzupełniających. Dzięki temu czerń na wydrukowanym produkcie będzie wyglądała znacznie bogaciej, drożej i atrakcyjniej.

Z kolorami lepiej jest pracować w trybie OVERRINT, a z czcionkami - w CMYK.

Programy używane przez projektanta do przygotowania układów do druku:

  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator
  • CorelDRAW
  • Adobe InDesign
  • Adobe PageMaker
  • QuarkXPress

Powinieneś zrozumieć, że każdy z tych programów ma swoją specyfikę i jest używany do określonych układów. Takie niuanse powinien znać każdy specjalista. Wielu projektantów z reguły wybiera dla siebie 1 - 2 programy i pracuje tylko w nich.

Nie chcesz inwestować dużych pieniędzy i masz zamiar zaoszczędzić na projektancie? Nie radzimy wybierać tego sposobu. Jeśli, na przykład, zamawiasz opracowanie identyfikacji wizualnej dla swojej firmy, to obejmuje to logo, projekt kolorów, identyfikację wizualną i upominki. Projektant będzie pracował w tych obszarach, a układy pozostaną w Twojej firmie. Mogą one być używane przez wiele lat, dokonując jedynie drobnych zmian, z tym, co potrafią i czym dysponują marketerzy. W rzeczywistości, zainwestowawszy pieniądze raz, oszczędzasz sobie wielu dodatkowych kosztów w przyszłości.