W erze cyfrowej, stara metoda marketingu naklejkowego jest często pomijana. Naklejki są jednym z najbardziej tanich (i zabawnych) sposobów na wzmocnienie marki i podkreślenie sprzedaży lub promocji. Więc jeśli myślisz, że naklejki są staroświeckie lub dziecinne, pomyśl jeszcze raz! Oto dlaczego byłoby głupotą ominąć jedno z najbardziej opłacalnych i niedocenianych narzędzi marketingowych, które przetrwa próbę czasu.
Skromna naklejka posiada moc promocyjną, która nie może być lekceważona, a ponieważ można uzyskać naklejki drukowane dosłownie wszystko można zmieścić na nich, niebo jest limit. Twoja marka może być umieszczona na odzieży, sprzęcie, laptopach i papeterii, które setki ludzi będą widzieć każdego dnia. Lub jeśli lubisz myśleć nieszablonowo, istnieje wiele innych kreatywnych zastosowań dla naklejek dla Ciebie grać wokół z! Dużo mówimy o wrażeniach reklamowych w tych dniach, czyli ile osób faktycznie widzi reklamę na ekranie, ale co z fizycznymi wrażeniami wizualnymi?
Jest dowód w mocy
Reddit może pochwalić się ponad 100 milionami unikalnych użytkowników miesięcznie, a ta potężna strona zawdzięcza swoją suwerenność, czy możesz w to uwierzyć, naklejkom.
Współzałożyciel Reddita Alexis Chanian rozpoczął swoją przygodę z biznesem podróżując po kraju z budżetem reklamowym wynoszącym zaledwie 500 dolarów, aby wypromować swoją stronę. Rozdawał naklejki z kultowym już "Reddit Alien" na imprezach, spotkaniach i przypadkowym ludziom na ulicy, mówiąc do nich "Proszę naklejajcie odpowiedzialnie!". Po kilku miesiącach, świadomość marki i sympatia do Reddit Alien wzrosła do tego stopnia, że ludzie zaczęli tworzyć własne fan art, a ludzie dzielili się zdjęciami naklejki w całym internecie (Fast Company).
Prostota tej kampanii marketingowej jest kluczem do jej sukcesu. Marketing na poziomie oddolnym jest nadal nieocenioną strategią promocji firmy i dowodzi, że stara szkoła naklejek nadal mocno trzyma się swojego miejsca w dzisiejszym zestawie narzędzi marketingowych.
Naklejki zachęcają do rozmowy
90% ludzi zaufałoby rekomendacji ustnej (Nielson), a Keller Fay Group twierdzi, że 90% rekomendacji ustnych odbywa się offline. Naklejki mogą pobudzić konwersację na temat Twojego produktu lub firmy, a jeśli ktoś kocha Twoją markę na tyle, by umieścić ją na czymś, co sam posiada, uznaj to za jedną z największych rekomendacji.
Powiedzmy, że rozdałeś 20 naklejek przyjaciołom, kolegom lub lojalnym klientom, aby umieścili je na czymś, co noszą ze sobą tylko przez jeden dzień. Pomyśl, ile miejsc by odwiedzili, ludzi, których by minęli lub z którymi by porozmawiali. Ta mała naklejka ma duży potencjał, aby podróżować daleko i zabrać ze sobą Twoją markę!
Pomyśl, gdzie ludzie o podobnych zainteresowaniach będą się gromadzić w dużych ilościach. Promujesz wieczór w klubie? Spróbuj rozdać przyciągające wzrok naklejki na kampusie uniwersyteckim. Otwierasz nowy sklep detaliczny? Wybierz się do centrum miasta w sobotnie popołudnie, aby dotrzeć do klientów, którzy najprawdopodobniej odwiedzą Twój sklep w weekendy. Naklejki są naturalnie produktem wirusowym... im więcej osób je zobaczy, tym większa będzie świadomość Twojej marki.
Promuj sprzedaż
Spersonalizowane naklejki to doskonały sposób na to, aby w zabawny i tani sposób poinformować świat o wyprzedaży. Użyj naklejek, aby podkreślić promocje lub oferty, które masz w danej chwili, aby uzyskać inny sposób reklamy. Jeśli ktoś widzi "20% off" lub "Buy One Get One Free" na naklejce z logo na, to właśnie podniósł swoją promocyjną grę inny notch. Łatwo jest zrobić własną naklejkę z dowolną wiadomością, którą chcesz.
Spersonalizuj swoje opakowanie
Pokaż swoim klientom, że dbasz o drobne szczegóły, dodając naklejki na opakowania. Niezależnie od tego, czy jest to logo firmy, czy też podziękowanie za zakup produktu, niewielka ilość naklejek może pokazać, że chcesz, aby Twoi klienci byli zadowoleni!
Więc upewnij się, że nie przymkniesz oka na korzyści płynące z marketingu naklejkowego. Jako łatwa i niedroga metoda zwiększania świadomości marki, są one z pewnością warte zabawy, aby wprowadzić trochę zabawy do promocji!