Minęło 26 lat od czasu, gdy pierwszy odcinek hitowego serialu z lat 90. "Przyjaciele" został po raz pierwszy wyemitowany w telewizji. Podczas gdy wciąż czekamy na ponowne spotkanie całej obsady (i wymyślanie nasze własne pomysły na biznes Friends start-up), jest jedno pytanie, które chodzi nam po głowie tutaj w instantprint - czy prowadzenie własnego biznesu może być w dzisiejszych czasach jeszcze bardziej inne?

Friends jest nadal ogromny, nawet dla młodszych pokoleń, więc trudno jest myśleć o tym, że ma prawie ćwierć wieku (wiem, przerażające prawo?). I tylko wtedy, gdy umieścić go w kontekście, że zdajesz sobie sprawę, jak bardzo prowadzenie działalności gospodarczej zmieniło się w tym czasie.

Od naszych postaw, do różnych sposobów komunikowania się ze sobą, i oczywiście ogromny postęp w technologii (który sprawiłby, że brzydki nagi facet stałby się wirusowym memem internetowym na pewno), żyjemy w zupełnie innym świecie!

Oto tylko kilka sposobów, w jaki start-upy i rozwijanie biznesu zmieniły się od lat 90-tych...

  1. Handel elektroniczny jest OGROMNY

Handel elektroniczny, jaki znamy dzisiaj, dopiero raczkował w roku, w którym Ross i jego banda po raz pierwszy pojawili się na naszych ekranach. Ale, jak można się spodziewać, ludzie byli dość sceptyczni (i naprawdę zdezorientowani) na ten temat. W rzeczywistości, The Financial Post (Kanada) raport na temat ecommerce w 1994 roku, odnosząc się do "najnowszej mody" jako "magiczne doświadczenie telezakupów" - co ujawnia, jak ówcześni konsumenci mogli myśleć o tym samym!

Wszystko zaczęło się kręcić w '95, kiedy to Amazon i eBay po raz pierwszy wystartowały. Od tego czasu nie oglądaliśmy się za siebie. W rzeczywistości zakupy online zdecydowanie przejmują miejsce tradycyjnych sklepów na ulicach, które byłyby jedyną opcją dla zakupów Rachel.

Na przykład, House of Fraser ogłosił niedawno, że zamknie 31 ze swoich 59 sklepów w całej Wielkiej Brytanii, w tym swój flagowy sklep na Oxford Street w Londynie. sklep z powodu spadku sprzedaży o 6,3% w 2017 roku.

Start-upy dzisiaj musiałyby rozważyć, jaki procent ich działalności chciałyby mieć online, jak również instore, i znaleźć sposoby reklamowania obu opcji zakupów.

  1. Jest tak wiele sposobów na komunikację

Z nowoczesną technologią zmieniającą sposób komunikacji, właściciele małych firm z pewnością muszą nosić wiele kapeluszy. Trzeba myśleć o czymś więcej niż tylko o wykonywaniu telefonów; trzeba umieć pisać wszystko, od długich, szczegółowych raportów po 140-znakowe tweety!

W tamtych czasach, aby zorganizować spotkanie, przeprowadzić wywiad lub poprosić kogoś o przysługę, trzeba było zgromadzić wszystkich w jednym pomieszczeniu. Dzięki oprogramowaniu takiemu jak Skype możesz zorganizować spotkanie lub wysłać szybką wiadomość do ludzi na całym świecie.

Niezależnie od tego, czy wolisz to, czy nie, jesteśmy pewni, że w 2018 roku życie transpondenta będzie o wiele łatwiejsze niż w 1994 roku!

  1. Jesteśmy bardziej integracyjni

Różnorodność i inkluzywność są dziś niezwykle ważne w świecie biznesu. Badanie przeprowadzone przez Lloyds Banking Group odzwierciedlało sposoby, w jakie brytyjska reklama na przestrzeni lat ewoluowała, aby zachęcić do różnorodności. Stwierdzili, że kobiety zaczęły mieć głos w latach 60-tych, choć nadal w pozycji gospodyni domowej, i że różne grupy etniczne zaczynające być reprezentowane w latach 80-tych.

Ostatnio obserwujemy również wzrost integracji osób niepełnosprawnych, czego doskonałym przykładem jest reklama Maltesers jest tego doskonałym przykładem. Od określenia różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn po szkolenie pracowników w zakresie różnorodności w miejscu pracy - z przyjemnością obserwujemy, jak ten trend szybko rośnie w czasie.

  1. Możemy pracować w podróży

Jeśli nie czytasz tego jeszcze na swoim smartfonie, wiem, że jest on wciąż w pobliżu. Ponad 90% osób w wieku 16-54 lat w Wielkiej Brytanii posiada smartfony, a wystarczy przejść się ulicą lub rozejrzeć po swoim biurze, by przekonać się, jak bardzo jesteśmy z nimi nierozerwalnie związani.

Pierwszy smartfon (choć wtedy nazywano go "komunikatorem osobistym") został właściwie wydany w tym samym roku, co Friends. IBM Simon miał wbudowane książki adresowe, predykcyjny tekst - a nawet mógł wysyłać i odbierać faksy! Jednak Simon był trochę klapą; tylko 50 000 w ciągu 6 miesięcy na półkach sprzedano tylko jeden egzemplarz.

Nowoczesny smartfon pozwala nam pracować i bawić się gdziekolwiek jesteśmy. Od czytania i odpowiadania na służbowe e-maile po tworzenie idealnych postów marketingowych w mediach społecznościowych, nasze smartfony ułatwiają pracę poza godzinami pracy; coś, co jest kluczowe dla dzisiejszych właścicieli początkujących firm.

Chociaż nie sądzimy, że możemy pobić grę Rossa i Chandlera w selfie z jednorazowym aparatem.

  1. Analizujemy więcej danych

Dzięki super dogłębnej analityce danych, żyjemy w erze ekstremalnej segmentacji klientów. Żaden poziom Unagi nie może się równać ze świadomością, jaką mamy teraz na temat tego, czego chcą nasi klienci i dlaczego powinni robić u nas zakupy.

Obecnie produkujemy 2,5 kwintala bajtów danych każdego dnia. Czy analizujesz roczne koszty, jak szybko działa twoja strona internetowa, zwrot z inwestycji, a nawet jak skuteczne są twoje media społecznościowe, jest wiele do zrobienia. Pamiętaj tylko, aby upewnić się, że potrafisz przekształcić te dane w użyteczne spostrzeżenia!

Żargon marketingowy Cię denerwuje? Sprawdź nasze Żargonowe popierdółki.

  1. Komputery biurowe przeszły długą drogę

Siedząc przy swoim potężnym komputerze, tworząc ogromne pliki i zapisując je bezproblemowo w chmurze, przeciętny komputer biurowy z lat 90. wydaje się być oddalony o milion mil. Komputery używane w biurach w czasie Przyjaciół miałyby zazwyczaj około 4MB pamięci, działałyby na Windows 3 (może 3.1, jeśli miałeś szczęście) i kosztowałyby około 6k funtów każdy.

W dzisiejszych czasach można dostać w swoje ręce przyzwoity komputer stacjonarny za około jedną dziesiątą ceny i z 2000 razy więcej pamięci. (Tak więc Phoebe mogła łatwo kupić komputer, nagrać Smelly Cat i stać się internetową sensacją)!

Jak nasza ulubiona szóstka Manhattańczyków przetrwałaby w świecie biznesu w 2018 roku? Połączyliśmy nasze umysły tutaj w instantprint i stworzyliśmy start-up biznes dla każdej postaci Friends! Check out The One Where They All Had Start-Ups here.

Jak jeszcze zmieniło się prowadzenie własnego biznesu w ciągu ostatnich 24 lat? Daj nam znać w mediach społecznościowych, oznaczając nas @instantprintuk lub #instantprintuk.