Świetny projekt wizytówki powinien być na tyle efektowny, aby się wyróżniać. Gdy myślisz o kultowych przykładach wizytówek firmowych, jednym z pierwszych, które przychodzą Ci na myśl, jest osławiona wizytówka prezesa Facebooka, Marka Zuckerberga. Karta 'Jestem dyrektorem generalnym, B-' Wizytówka ta pokazywała, jak arogancki i agresywny był 22-letni wówczas Zuckerberg w stosunku do firmy, która była na samym szczycie drogi do zdobycia popularności na całym świecie.

Te niesławne wizytówki zostały ostatecznie wycofane i zastąpione innymi, a ich projektant, Brian Velososugerując, że "były one doskonałym odzwierciedleniem ówczesnej kultury firmy [...] ich zastąpienie odzwierciedlało zmiany, jakie młody Facebook musiał przejść, aby znaleźć się w miejscu, w którym jest dzisiaj". Andrew BosworthKierownik Facebooka również uważa, że wizytówki "miały być żartem dla jego przyjaciół". Chociaż wizytówki te robiły duże wrażenie, nie były przeznaczone do użytku w profesjonalnym, korporacyjnym środowisku.

Czerpiąc inspirację z przykładu niezwykle spersonalizowanej wizytówki firmowej Zuckerberga, pomożemy zainspirować pomysły na wizytówki firmowe, dzieląc się wskazówkami dotyczącymi projektowania, które nie naruszą Twojego profesjonalizmu.

Wskazówki dotyczące projektu: Wybierz nietypowy kształt

Dzięki nowoczesnym metodom druku cyfrowego jeszcze nigdy nie było tak łatwo pokazać swoją kreatywność. Możesz całkowicie odciąć się od rzeczywistości, wybierając wizytówkę w kształcie czegoś, co sprzedajesz lub czego używasz. Przykłady wizytówek firmowych to np. wizytówki w kształcie grzebienia dla salonu fryzjerskiego lub babeczki dla piekarni. Jeśli wolisz coś bardziej subtelnego, zaokrąglone rogi i kwadratowe wizytówki to świetny sposób na odróżnienie się od konkurencji.

Podoba nam się pomysł właścicielki firmy i projektantki UX Anushy Iyer. mini wizytówki - Jaskrawe kolory idealnie wpisują się w tegoroczne trendy w projektowaniu, a ich nietypowy kształt sprawia, że potencjalny klient z łatwością znajdzie je ponownie w swoim portfelu.

(Źródło: Flickr)

Wskazówki dotyczące projektowania: Baw się teksturą i kolorem

Kolejną ogromną zaletą nowoczesnej technologii jest to, że profesjonalny druk wizytówek w pełnym kolorze nie musi kosztować fortuny - w rzeczywistości wiele drukarni internetowych nie pobiera za to żadnych dodatkowych opłat. Oznacza to również, że istnieje ogromna różnorodność tekstur, z którymi można się bawić, tworząc swoje pomysły na wizytówki, w tym laminat punktowy UV (znany również jako laminat błyszczący). Polega to na dodaniu błyszczącej powłoki do pewnych obszarów wizytówki, aby je wyróżnić lub stworzyć wzór. To, jak coś wygląda w rękach Twoich klientów, jest bardzo ważne dla wywarcia trwałego wrażenia, więc dlaczego nie skorzystać z naszych darmowych szablonów UV?

(Źródło: behance.net)

Wskazówki dotyczące projektowania: Uwzględnij logo w projekcie

Poniżej znajduje się wizytówka Evana Williamsa, dyrektora generalnego Twittera. Jest to bardzo minimalistyczny projekt wizytówki, na której z jednej strony znajdują się ważne informacje kontaktowe, a z drugiej logo firmy (Larry the Bird). Logo jest tym, co naprawdę się wyróżnia, zwłaszcza w rozpoznawalnym niebieskim kolorze marki Twitter. Jeśli masz problem z zaprojektowaniem zapadającego w pamięć logo dla swojego start-upu, Sprawdź ten blog, aby uzyskać kilka świetnych wskazówek!

(Źródło: DesignBolts)

Wskazówki dla projektantów: Użyj inspirującego cytatu

Niezależnie od tego, czym się zajmujesz, bardzo pomocne jest znalezienie cytatu, który pasuje do branży, w której działasz. W przypadku pisarzy, rozważ swój ulubiony cytat literacki lub, jeśli pracujesz w sektorze prawniczym, możesz użyć cytatu z przemówienia, które wydało Ci się poruszające. Uwielbiamy cytaty motywacyjne trenerki życia Steph Williamson - sprawiają one wrażenie, że wspiera ona swoich klientów/rynek docelowy, a także pokazują jej wartości.

(Źródło: stephwill.com)

Wskazówki dotyczące projektowania: Dopasuj się do stylu swojej marki

Wizytówka, podobnie jak wszystkie inne środki komunikacji zewnętrznej, powinna odzwierciedlać Twoją markę i przemawiać do rynku docelowego w takim samym stopniu, jak pismo banner czy e-mail. Jeśli już stworzył wytyczne dla marki Twojej firmybędziesz dokładnie wiedział, jakich kolorów użyć, jakie czcionki zastosować, jakie logo wybrać, jaki styl graficzny - wszystko! Poniższy projekt wizytówki przedstawia ilustrację Anny Bond, dyrektor generalnej marki artykułów papierniczych i lifestyle'owych Rifle Paper Co. Ten styl jest bardzo charakterystyczny dla strony internetowej Rifle Paper, a także pokazuje osobowość i kreatywność bez uszczerbku dla profesjonalizmu Bonda.

(Źródło: Pinterest)

Wskazówki dotyczące projektowania: Niech będą mądre

Humor związany z Twoją branżą to świetny sposób, aby dodać nieco osobowości do projektu wizytówki, nie tracąc przy tym z oczu swoich celów - tak jak w poniższym przykładzie! Ten niezwykle pomysłowy projekt wizytówki instruktażowej do nauki gry na gitarze wykorzystuje punktowy UV na diagramie strun gitarowych, aby wskazać ułożenie palców dla akordu C-dur, który jest jednym z pierwszych akordów, jakich uczy się początkujący. Jest to zabawne, związane z branżą i naprawdę zapada w pamięć; uwielbiamy to.

(Źródło: Lovely Stationery)

Wskazówki dotyczące projektowania: Wyróżniaj się na tle innych

Innym pomysłem na wizytówkę firmową jest całkowita zmiana krawędzi. Zaokrąglone rogi z pewnością sprawią, że Twoja firma zostanie zauważona. Są alternatywne, a jednocześnie nie są zbyt krzykliwe i przesadzone! Szczególnie podobają nam się wizytówki twórcy gier Dave'a Makesa - zaokrąglone rogi w połączeniu z punktowym UV tworzącym efekt pikseli dają naprawdę nowoczesny efekt: idealne narzędzie marketingowe dla twórcy gier, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej!

(Źródło: Design your way)

Wskazówki dotyczące projektowania: Wyróżnij się dzięki fotografii

W zależności od branży, w której działasz, zaprezentowanie swoich usług za pomocą zdjęć jest fantastycznym sposobem na pokazanie tego, co masz do zaoferowania. Sprawdza się to szczególnie dobrze w przypadku firm, które oferują usługi wizualne, takie jak planowanie ślubów czy wizytówki salonów fryzjerskich. Jeśli dobrze się postarasz, dodanie własnego zdjęcia to świetny sposób na to, abyś został zapamiętany - zwłaszcza po spotkaniach networkingowych, na których potencjalni klienci otrzymają niezliczoną ilość wizytówek i poznają mnóstwo różnych osób! Fińska firma projektowa Bananas stworzyła nowoczesny pomysł na wizytówki ze zdjęciem głowy, pokazując tylko część twarzy właściciela wizytówki. Dzięki temu wizytówka nie jest zbyt ckliwa, a marka jest nadal rozpoznawalna.

(Źródło: Elegante Press)

Wszystkie te fantastyczne pomysły na wizytówki firmowe pokazują, że istnieje wiele sposobów na pokazanie swojej osobowości w projekcie wizytówki bez uszczerbku dla profesjonalizmu. Mamy nadzieję, że skorzystasz z tych przykładów wizytówek firmowych, aby stworzyć coś wyjątkowego dla swojej firmy.

Jeśli skorzystasz z którejś z tych wskazówek, chętnie zobaczymy gotowy produkt. Podziel się z nami swoją grafiką, oznaczając nas na mediach społecznościowych @instantprintuk lub #instantprintuk.

Nie musisz być grafikiem, aby stworzyć swoją własną wizytówkę. Zacznij projektować już teraz, korzystając z naszych darmowych szablonów!