Co to jest pakiet powitalny?

Niezależnie od tego, czy wybierasz się na imprezę i potrzebujesz czegoś, co zachęci potencjalnych klientów, czy też właśnie podpisałeś umowę z nowym klientem i chcesz mu pokazać, na co Cię stać, pakiet powitalny jest doskonałym sposobem na pokazanie, na co Cię stać!

Ogólnym celem pakietu powitalnego jest pogłębienie wiedzy klienta na temat Twojej firmy, dlatego warto zaoferować mu całe spektrum szczegółów. Pakiet powitalny, służący jako źródło informacji dla klienta lub inwestora, powinien zawierać informacje o tym, kim jesteś, co robisz i dlaczego to robisz, przy użyciu różnych skutecznych materiałów marketingowych zgromadzonych w jednym poręcznym miejscu.

Kiedy warto skorzystać z pakietu powitalnego?

Pakiety powitalne są świetnym sposobem na wywarcie pozytywnego i trwałego wrażenia na nowych klientach, dlatego najlepiej wysyłać je do potencjalnych nabywców lub tych, którzy niedawno dokonali u Ciebie zakupów.

Oprócz zastosowań korporacyjnych, pakiety powitalne są również wykorzystywane w hotelach, aby poinformować gości o danych kontaktowych recepcji/reprezentacji, godzinach otwarcia restauracji, czasie wymeldowania i wszystkim innym, co mogą potrzebować wiedzieć o swoim pobycie.

Mogą być również używane do witania nowych pracowników w firmie i mogą zawierać informacje o przywilejach, szkoleniach i wartościach.

Więc teraz wiemy co to jest, co dokładnie powinien zawierać Twój pakiet powitalny?

Obraz: pinterest.com

Wizytówki

Zacznijmy od przedstawienia się. Wizytówka jest świetnym dodatkiem do każdego pakietu powitalnego, ponieważ daje klientowi szybki i łatwy dostęp do twoich danych kontaktowych, a on może ją schować do portfela i używać, kiedy tylko jej potrzebuje. Jeśli tworzysz pakiet powitalny dla hotelu lub gościa, pamiętaj, aby umieścić w nim numer kontaktowy do przedstawiciela lub recepcji.

Obraz: dsgnblog.com

List powitalny

List powitalny robi dokładnie to, co jest napisane na blasze - oferuje klientowi przyjazne powitanie, aby rozpocząć współpracę na dobrej stopie. W liście powitalnym powinieneś przedstawić wszystkie zalety Twojej firmy, a także powody, dla których jesteś podekscytowany możliwością zatrudnienia klienta. Aby zakończyć, nie zapomnij dodać nagłówka listu. Może to być Twoje logo lub podpis, który wzmocni Twoją markę. Papier firmowy można również wykorzystać do umieszczania faktur lub umów, które chcesz zawrzeć. Im więcej spójności, tym lepiej!

Obraz: pinterest.com

Broszura lub katalog

Broszura zapewnia miejsce na wszystkie najważniejsze informacje, dzięki czemu klienci mogą naprawdę poznać Twoją firmę. Wykorzystaj ją do zaprezentowania pełnego asortymentu produktów lub jako szczegółowy przewodnik po usługach, pełen informacji. Warto również dodać do broszury sekcję FAQ, aby klient mógł łatwo do niej wrócić w razie ogólnych pytań.

W przypadku pakietów powitalnych dla pracowników, dołącz do nich wartości Twojej marki i kluczowe informacje, które powinni znać przed pierwszym dniem pracy!

Obraz: thedsgnblog.com

Ulotka

Dodanie ulotki lub składanej broszury jest świetnym pomysłem, jeśli chcesz zaoferować przegląd swojej działalności, który klient lub inwestor może szybko wyciągnąć i się do niego odnieść. Możesz również umieścić na ulotce ofertę wstępną, z której będą mogli skorzystać w późniejszym terminie. Jest to niezawodny sposób, aby zachęcić do dalszego biznesu i pokazać klientowi, że cenisz sobie jego zwyczaj.

Obraz: henkadesign.com

Karta korespondencyjna

Kartki korespondencyjne są idealne, jeśli chcesz podziękować swojemu nowemu klientowi. Dzięki przyciągającemu wzrok, zgodnemu z marką wzornictwu i przyjaznej, odręcznej notatce w środku, dodadzą one dodatkowego, specjalnego akcentu, który sprawi, że Twój biznes będzie jeszcze bardziej niezapomniany. Upewnij się, że podkreślisz, jak bardzo jesteś wdzięczny za ich przyzwyczajenia i powiesz im, że jesteś podekscytowany mogąc zaoferować im swoje usługi w przyszłości. Zdziwiłbyś się, jak wielki wpływ może mieć ten pozornie mały szczegół.

Obraz: vitaedesigns.com

Alternatywnie, można użyć karty korespondencyjnej jako metody skierowania. Umieść tam miłą wiadomość, która zachęci Twojego klienta do przekazania karty przyjacielowi. Jeśli ten znajomy również się zapisze, możesz zaoferować obu stronom zniżkę, kredyt lub prezent w ramach podziękowania.

Obraz: pinterest.com

Naklejki

Naklejki mogą nie być uważane za niezbędny dodatek do pakietu powitalnego, ale mogą pomóc wzmocnić tożsamość Twojej marki, a także przynieść dobrą zabawę! Pop swoje logo na kilka i posypać je w opakowaniu, lub można nawet użyć ich jako stylowy sposób, aby uszczelnić całość razem!

Obraz: pinterest.com

Obraz: pinterest.com

Teczka prezentacyjna

Na sam koniec, będziesz potrzebował solidnego folderu prezentacyjnego, aby trzymać wszystko razem! Liczy się pierwsze wrażenie, więc trzymając wszystkie swoje materiały marketingowe w teczce prezentacyjnej, sprawisz, że klient lub inwestor będzie postrzegany jako schludny, profesjonalny i zorganizowany. Dopasuj folder powitalny do reszty materiałów drukowanych, aby uzyskać czyste i spójne wykończenie.

Obraz: emilycrumpphotography.com

To, co jest wspaniałe w druku folderów powitalnych, to możliwość bycia zarówno kreatywnym, jak i informacyjnym w efektywny, profesjonalny sposób. Co więcej, pokazując, że jesteś przyjazny, przystępny i niezawodny, może otworzyć drzwi do budowania lojalności i długotrwałych relacji z klientami. Mamy nadzieję, że ten blog dostarczył Ci wielu pomysłów na pakiety powitalne!