W ostatnich latach produkcja materiałów promocyjnych stała się najbardziej popularną linią poligraficzną wśród klientów. Dziś wizytówki, ulotki i inne poligraficzne produkty reklamowe są ważną częścią efektywnej pracy firm o różnych profilach: zapewniają rozpoznawalność firmy wśród klientów, zwiększają konkurencyjność na rynku i pozwalają kształtować niezbędny wizerunek.

Najbardziej ekonomicznym rodzajem druku promocyjnego, który jest zamawiany zarówno przez początkujących jak i duże korporacje jest ulotka. Ten tani nośnik reklamy pozwala w krótkim czasie powiadomić szerokie grono potencjalnych klientów o otwarciu nowych placówek, wyprzedażach, nowych produktach w ofercie itp.

Droższą opcją promocji, która w wielu przypadkach pozwala zwiększyć skuteczność reklamy jest książeczka. Dystrybucja broszur może być zorganizowana w bezpośrednim sąsiedztwie punktu sprzedaży lub podczas różnych imprez prezentacyjnych. Odpowiednio duża powierzchnia reklamowa książeczki pozwala na zamieszczenie w niej znacznie większej ilości informacji niż w ulotce. Jednocześnie rosną wymagania dotyczące struktury treści - teksty muszą być zwięzłe i zrozumiałe dla potencjalnego konsumenta, a najlepiej zilustrowane infografikami, zdjęciami lub innymi obrazami.

Niezwykle ważnym rodzajem produktu, który potocznie nazywany jest również drukiem promocyjnym są wizytówki. Z reguły są one centralnie drukowane przez pracodawcę i rozdawane pracownikom, dlatego na wizytówce muszą być umieszczone nie tylko dane osobowe właściciela, ale również niezbędne informacje firmowe. Średnia długość życia wizytówki jest dość wysoka, dlatego muszą być one drukowane na wysokiej jakości i trwałych materiałach.

Do jednej z odmian druku promocyjnego można przypisać i kalendarze. Dzięki temu, że dobry kalendarz jest użyteczny dla odbiorcy, informacje reklamowe na nim zawarte będą w centrum uwagi grupy docelowej przez kilka miesięcy z rzędu.

Skutecznym narzędziem promocyjnym dla firmy może być broszura. To kompaktowe i lekkie, ale treściwe wydanie jest w stanie pomieścić wszystkie niezbędne dane na temat właściwości i zalet jednej lub kilku grup produktów. Broszura może być używana jako katalog produktów, który jest wygodny do dystrybucji na wystawach, road show i innych podobnych imprezach. Widoczność i użyteczność broszury, jak również podczas tworzenia broszury, można zwiększyć za pomocą różnych obiektów graficznych, tabel, wykresów itp.

Nowoczesna drukarnia może zaoferować klientowi wszystko, co niezbędne do stworzenia szerokiego asortymentu różnorodnych reklamowych materiałów poligraficznych, które staną się skutecznym narzędziem dla oferty towarowej lub usługowej firmy. Nowe urządzenia technologiczne mogą być wykorzystywane do produkcji trwałych i kolorowych produktów, które z pewnością przyciągną uwagę potencjalnych klientów.