Pandemia koronawirusowa zmieniła wiele rzeczy, w tym sposób prowadzenia kampanii wyborczych. Do tej pory wszystkie partie polityczne zostały poinformowane, że ulotki rozdawane od drzwi do drzwi zostaną wstrzymane do czasu zniesienia ograniczeń związanych z blokadą, co oznacza, że wielu lokalnych parlamentarzystów szuka nowych sposobów na dotarcie do wyborców.

Podczas gdy kampania cyfrowa jest fantastycznym sposobem na dotarcie do dużej liczby wyborców w dość łatwy i szybki sposób, rozdawanie namacalnych materiałów wyborczych, takich jak ulotki i foldery, nadal pozostaje najlepszym sposobem na zapewnienie, że przekaz dotrze do wyborców głośno i wyraźnie. Podobnie jak w przypadku każdego rodzaju marketingu, podwójne podejście jest uważane za najlepsze- 36% osób poniżej 30 roku życia twierdzi, że z niecierpliwością czeka na codzienne sprawdzanie poczty (Sharp Cat).

Wykorzystując zarówno metody cyfrowe, jak i drukowane, nie tylko dotrzesz do najszerszej grupy odbiorców, ale także wykorzystasz sprawdzoną technikę powtarzania, która jest kluczowa dla utrwalenia wiadomości w umysłach wyborców.

Mimo, że ulotki rozdawane od drzwi do drzwi są na razie wykluczone, nadal istnieją sposoby na dostarczenie materiałów wyborczych Twojej partii do rąk wyborców. Polecamy zaplanowanie akcji mail drop, która polega na wydrukowaniu i wysłaniu pakietu materiałów wyborczych bez konieczności chodzenia od drzwi do drzwi. Oto jak zaplanować własną akcję mail drop na wybory lokalne w 2021 roku - od wyboru materiałów wyborczych po organizację druku i dostawy.

1. Wybierz odpowiednie materiały

Rodzaje druków wyborczych, które umieścisz w mail drop są w dużej mierze takie same jak te, które zazwyczaj rozdajesz lub wysyłasz pocztą do wyborców. Oto kilka najbardziej popularnych materiałów, które należy dołączyć oraz korzyści płynące z tych opcji.

Ulotki
Ulotki są nie tylko jedną z najtańszych form marketingu, ale są również bardzo skuteczne. Możesz wydrukować ich tysiące bez rozbijania banku, co oznacza, że będziesz miał potencjał, aby przekazać swoją wiadomość do wielu różnych osób.

W naszym poprzednim badaniu stwierdziliśmy, że ulotki były postrzegane jako najbardziej informacyjne źródło informacji i najmniej inwazyjne, czyli dokładnie to, czego oczekujesz od druku wyborczego!

Listy
Dodanie logo Twojej partii na papierze firmowym i napisanie listu od posła jest również świetnym sposobem na przekazanie informacji wyborcom. 56% ludzi otwiera listy, w porównaniu do zaledwie 22,87% w przypadku e-maili (CMO Council). To może stanowić ogromną różnicę w Twoich wysiłkach związanych z kampanią! Ponadto, poprzez zamieszczenie ważnych informacji kontaktowych, list ten pokazuje wyborcom, w jaki sposób mogą się z Państwem skontaktować.

Kartki pocztowe
Chcesz czegoś trochę innego? Kartki poczt owe mogą pomóc Ci się wyróżnić, ponieważ, mimo że spełniają tę samą funkcję co ulotki, nie są tak często używane. Oznacza to, że mają one potencjał, aby naprawdę wyróżnić się na tle listów wysyłanych przez inne partie polityczne, co może stanowić różnicę dla niezdecydowanych wyborców w dniu wyborów.

Naklejki 'Głosuję'
Dla dodatkowej zabawy, dlaczego nie rozesłać naklejek, na których wyborcy z dumą zadeklarują na kogo będą głosować? Upewnij się, że używasz naklejek, które nadają się do noszenia na ubraniu - takich jak te - i dodaj kolor swojej partii, aby nawet z daleka było oczywiste, gdzie leży wierność wyborcy.

2. Napisz swój przekaz

Zanim zaczniesz pisać tekst, który znajdzie się na materiałach kampanii, musisz określić cel ich wysyłania. Co chcesz, aby ludzie zrobili po przeczytaniu? Czy chcesz, aby się z nimi skontaktować? Dołączyć do forum internetowego? Przeczytać więcej na Twojej stronie internetowej? A może po prostu wziąć do ręki długopis i zagłosować w dniu wyborów? Jest to tak zwane wezwanie do działania - upewnij się, że to, co piszesz, prowadzi czytelnika do podjęcia jakiegokolwiek działania.

Musisz również pomyśleć o tym, do kogo kierujesz swój tekst i wybrać ton głosu, który będzie pasował zarówno do mówcy, jak i do odbiorców. Powinieneś mówić w sposób, który jest relatywny do ogólnego członka społeczeństwa (np. bez żargonu lub skomplikowanych słów), ale pozostaje profesjonalny przez cały czas.

Jeśli chodzi o przekaz informacji, które musisz zawrzeć w swoim wystąpieniu, zastanów się, co Twoi wyborcy naprawdę cenią i jakimi sprawami będą chcieli, abyś się zajął. Mogą to być kwestie związane z ochroną środowiska, poprawą infrastruktury lokalnej, pomocą małym firmom lub nawet tworzeniem lepszych możliwości zatrudnienia.

3. Przygotuj projekt

Następnym krokiem jest projekt. Jednym z najważniejszych aspektów jest użycie odpowiedniego koloru - tutaj wymieniliśmy wszystkie kody HEX, RGB i CMYK dla głównych partii politycznych. Zalecamy trzymanie się maksymalnie trzech kolorów; ogólnie rzecz biorąc, będziesz chciał kolory swojej partii, biały dla tła i czarny tekst.

W przypadku listów i ulotek od posła, możesz dodać spersonalizowany akcent poprzez dołączenie jego zdjęcia, aby pomóc wyborcom poczuć się tak, jakby lepiej go poznali.

Jeśli drukujesz jakiekolwiek materiały wyborcze, musisz zamieścić na nich nadruk. Obejmuje on pewne szczegóły, które pokazują, kto jest odpowiedzialny za stworzenie tych materiałów, włączając w to informacje organizatora i informacje drukarni.

Nieumieszczenie nadruku na drukowanych materiałach wyborczych jest wykroczeniem zgodnie z Ustawą o partiach politycznych i referendach (Political Parties Elections and Referendums Act 2020).

Przykładem nadruku jest:

Promoted by Andy Smith, Parsonage Lane, Central Distric, A12 3BC.
Wydrukowano przez instantprint, Unit A, Brookfields Park, Manvers Way, Rotherham, S63 5DR

W przypadku materiałów jednostronnych nadruk należy umieścić na pierwszej stronie. W przypadku dokumentów wielostronicowych, nadruk powinien znajdować się na pierwszej lub ostatniej stronie.
Jeśli korzystasz z usług grafika (np. naszego
) lub freelancera przy projektowaniu materiałów wyborczych, upewnij się, że podałeś im informacje potrzebne do wykonania nadruku.

I oczywiście, nie zapomnij dodać logo swojej partii politycznej!

4. Zbierz adresy dostawy

Zanim wyślesz pocztę wyborczą do druku i dostarczenia, musisz wiedzieć, dokąd ma ona trafić. Wykorzystaj dane zebrane podczas poprzednich wyborów, aby dowiedzieć się, gdzie znajdują się wyborcy, do których chcesz dotrzeć i zbierz listę adresów, ulic lub kodów pocztowych w tym ogólnym obszarze.

Podjęcie tego kroku ułatwi Ci również oszacowanie kosztów wydruku, ponieważ będziesz dokładnie wiedział ile listów będziesz wysyłał.



5. Użyj drukarki, która dostarcza przesyłki

Ponieważ wolontariusze nie są w stanie dostarczyć wydrukowanych materiałów wyborczych od drzwi do drzwi, jak to zazwyczaj bywa, znalezienie punktu kompleksowej obsługi dla Twojego mail dropu wyborczego jest niezbędne. Tutaj, w instantprint, jesteśmy szczęśliwi, że możemy to zapewnić!

Jeśli chcesz zamówić materiały wyborcze, które mają być wydrukowane i dostarczone pod określoną liczbę adresów, skontaktuj się z naszym opiekunem klienta, a my skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy Ci ofertę. Jeśli chcieliby Państwo uzyskać więcej porad na temat produktów drukowanych, w tym wyboru materiału i wykończenia, nasi Account Managerowie również chętnie pomogą.