Rozpoczęcie działalności fotograficznej to świetny sposób na zarabianie pieniędzy, robiąc coś, co kochasz. Ten rodzaj pracy nie tylko pozwala na elastyczne godziny pracy, zróżnicowane zadania i poczucie wolności, które wynika z bycia samozatrudnionym, ale jest to również satysfakcjonująca kariera.
Ze względu na te pożądane korzyści, dostępność dobrej jakości sprzętu fotograficznego i wzrost liczby młodych ludzi odwracających się od pracy w godzinach 9-5, fotografia jest wysoce konkurencyjną branżą, która na początku może wydawać się trudna do zdobycia.
Stworzyliśmy ten przewodnik krok po kroku, aby pomóc Ci rozpocząć biznes fotograficzny, który wyróżnia się z tłumu.
Krok 1: Znajdź swoją niszę
Jeśli fotografia jest już jednym z Twoich hobby, prawdopodobnie myślałeś już o tym, co będzie Twoją specjalnością. Decydując o tym, jaki rodzaj fotografii chciałbyś zaoferować klientom, weź pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, jak i to, co sprawi, że Twoja usługa będzie wyjątkowa.
Badanie rynku powinno być Twoim pierwszym punktem, gdy przychodzi do podjęcia decyzji o innowacyjnym pomyśle na biznes fotograficzny. Szybkie wyszukiwanie w Internecie lokalnych fotografów w Twojej okolicy przyniesie mnóstwo przykładów tego, kto już oferuje co. Możesz również uczestniczyć w wydarzeniach dotyczących obszaru, w którym chcesz się poruszać, takich jak targi ślubne, aby zobaczyć, którzy fotografowie mają ustawione stoiska.
Oto kilka różnych branż, w których możesz pracować jako fotograf, aby dać ci wyobrażenie o możliwościach, jakie tam istnieją:
- Ślub
- Wydarzenia
- Moda
- Krajobraz
- Portrety/ zdjęcia czołowe
- Zdjęcia magazynowe
- Reklama produktowa
- Zwierzęta domowe
- Żywność
Krok 2: Napisać biznesplan fotografii
Pisanie biznes planu jest jedną z najważniejszych części rozpoczęcia każdej firmy, a poprzez określenie długoterminowych celów dla swojej firmy fotograficznej, w tym finansów, to pomoże Ci ogromnie, jeśli chodzi o ceny dla pierwszego klienta trochę później w dół linii.
Zacznij od szybkiego opisu swojej działalności - dla kogo jesteś cateringiem? Co masz nadzieję osiągnąć? Czy jest to poboczny hustle lub chcesz rozwijać go do pełnego biznesu? Jak zamierzasz to zrobić?
Sprawdź nasz przewodnik, jak napisać biznesplan, aby ustawić swój w ruchu.
Krok 3: Załóż firmę fotograficzną
Następnie należy zająć się kwestiami prawnymi związanymi z rozpoczęciem działalności fotograficznej w Wielkiej Brytanii. Aby mieć pewność, że płacisz odpowiedni podatek od wszystkiego, co zarobisz, musisz zarejestrować się w HRMC jako jednoosobowa działalność gospodarcza na stronie Gov.uk.
W tym momencie będziesz mógł również zarejestrować swoją nazwę firmy i jeśli zarabiasz ponad 85,000 funtów w ciągu roku, będziesz musiał zarejestrować się w celu uzyskania podatku.
Jeśli zakładasz firmę fotograficzną z partnerem lub zespołem, będziesz musiał zarejestrować się jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, która oddziela finanse firmy od twoich osobistych. Tutaj dowiesz się, jak to zrobić.
Krok 4: Zainwestuj w sprzęt fotograficzny
Wyposażenie się w odpowiedni sprzęt będzie miało kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy fotograficznej. Poza wyborem wysokiej jakości aparatu, ważne jest, aby wybrać coś, co jest wygodne w użyciu.
Twój zestaw startowy powinien zawierać dwa aparaty - dobrej jakości lustrzankę cyfrową i tańszy zapasowy na wszelki wypadek - szereg obiektywów w zależności od wybranej niszy, wysokiej jakości lampę błyskową, statyw i oprogramowanie do edycji zdjęć.
Upewnij się, że stworzyłeś swój biznesplan z uwzględnieniem tych inwestycji i pamiętaj o zaplanowaniu budżetu na inwestycje w nowe narzędzia fotograficzne w miarę rozwoju firmy.
Krok 5: Budowanie marki
Decydując się na swoją niszę, łatwiej będzie stworzyć markę swojego biznesu fotograficznego, ponieważ będziesz miał pomysł na to, jaki projekt, kolory i style najlepiej przemówią do twoich klientów. Kiedy już zdecydujesz się na kolory i czcionki swojej marki, możesz stworzyć logo, zbudować stronę internetową i wydrukować wizytówki fotograficzne gotowe do rozdawania potencjalnym klientom.
Twoja marka to sposób, w jaki ludzie będą rozpoznawać Twoją firmę, więc ważne jest, aby wybrać styl, który lubisz i trzymać się go we wszystkich swoich materiałach marketingowych.
Krok 6: Stwórz stronę internetową
Stworzenie strony internetowej to jeden z najlepszych sposobów na przekazanie potencjalnym klientom informacji o tym, kim jesteś i czym się zajmujesz, a także na zaprezentowanie swoich najlepszych prac. Jeśli budowanie własnej strony internetowej nie jest czymś, z czym czujesz się komfortowo, możesz zainwestować w profesjonalnie stworzoną stronę lub zatrudnić kogoś, kto zbuduje ją dla Ciebie.
Pomyśl o słowach, których ludzie użyliby do wyszukania Twojej firmy w wyszukiwarce i zoptymalizuj treść strony tak, aby była dla nich łatwiejsza do znalezienia. Należy również zamieścić dane kontaktowe, aby ludzie wiedzieli, jak się z nami skontaktować.
Powinieneś również stworzyć profile w mediach społecznościowych dedykowane Twojej firmie - wybierając kanały, na których chcesz się ustawić, pomyśl o tym, gdzie będą Twoi klienci. Osoby planujące ślub mogą być na Instagramie i Facebooku, firmy potrzebujące fotografii komercyjnej częściej będą na LinkedIn.
Krok 7: Zdobądź doświadczenie
Wielu klientów prawdopodobnie będzie chciało zobaczyć twoje portfolio i recenzje twoich usług, zanim zobowiążą się do zakupu twoich usług. Jeśli Twoje obecne portfolio fotograficzne jest trochę ubogie, będziesz musiał zaryzykować, aby je zbudować.
Możesz ubiegać się o przepustkę fotografa na sesji zdjęciowej dla magazynu lub zapytać przyjaciół i rodzinę, czy mógłbyś świadczyć swoje usługi dla nich - wszystko zależy od tego, w jakiej niszy idziesz.
Jeśli to wykonalne, możesz spróbować zaoferować swoje usługi za darmo lub przy mocno obniżonym koszcie na początek, aby zbudować swoje portfolio i reputację.
Krok 8: Rozwijanie biznesu fotograficznego
Aby rozwijać swój biznes, będziesz musiał przyciągać klientów poprzez promowanie swojej działalności. Po ustanowieniu, może się okazać, że wiele z twojej pracy pochodzi z ust lub powtarzających się klientów - ale w międzyczasie, marketing firmy fotograficznej będzie wymagał trochę więcej pracy.
Oprócz wykorzystania kanałów mediów społecznościowych do promowania swoich usług, możesz również nawiązać kontakt z ludźmi w prawdziwym życiu. Upewnij się, że masz mnóstwo wizytówek w ręku, gdy twoja kariera pojawi się w rozmowie.
Możesz również zbadać potencjalnych klientów w Internecie, takich jak strony internetowe i publikacje, i dotrzeć do nich za pośrednictwem poczty elektronicznej, aby dać im znać, co możesz zaoferować i link do swojej strony internetowej.
Rozpoczęcie działalności fotograficznej to opłacalne przedsięwzięcie i świetny sposób na uczynienie swojego hobby dochodowym. Udane firmy fotograficzne stawiają na pierwszym miejscu jakość, ponieważ to właśnie przemawia do ich klientów. Upewnij się, że jakość twoich wydruków promocyjnych odpowiada jakości twojej pracy, aby zrobić trwałe pierwsze wrażenie.