Poznaj zabawne wpadki starszych ludzi biznesu i najlepsze wskazówki ekspertów od etykiety, które pomogą ci uniknąć niezręcznych spotkań międzynarodowych.
Czy wiesz, że w Rosji uśmiechanie się podczas spotkania biznesowego jest postrzegane jako brak pewności siebie? A może w Hongkongu wręczanie prezentów w biznesie jest postrzegane jako przekupstwo? Założymy się, że nie wiedziałeś, że w Japonii wizytówki należy wręczać w sposób formalny, trzymając je obiema rękami, a nie swobodnie podając lub przekazując.
Przeprowadziliśmy badanie na temat międzynarodowej etykiety biznesowej, zbierając anegdoty od starszych ludzi biznesu i rozmawiając z ekspertami w tej dziedzinie o ich najlepszych wskazówkach.
Nasze badanie ujawniło kilka interesujących historii i statystyk. 78% ludzi biznesu nie ma pełnej wiedzy na temat tego, jaka jest "poprawna" etykieta biznesowa na arenie międzynarodowej, a 56% respondentów spotkało się z niezręczną sytuacją z tego powodu.
Od mylenia spotkań biznesowych z pierwszą randką po irytującego kolegę, który zawsze podkłada nogę, jasne jest, że nie wszyscy ludzie biznesu - niezależnie od szczebla - w pełni rozumieją międzynarodową etykietę biznesową... Nawet jeśli lubimy myśleć, że tak jest.
Marla Harr, konsultant Business Etiquette International, mówi: "Osoby, które wyjeżdżają za granicę w celach służbowych, powinny koniecznie zapoznać siebie i swoje zespoły z zasadami etykiety biznesowej i protokołami obowiązującymi w danym kraju. Nieznajomość specyfiki danej kultury może prowadzić do niezamierzonych nieporozumień, które mogą być kłopotliwe, kosztowne dla kampanii marketingowej lub doprowadzić do zerwania umowy."
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, czego NIE robić podczas pracy za granicą, korzystając z najlepszych wskazówek ekspertów w dziedzinie biznesu międzynarodowego.