Dziś omówimy inny rodzaj reklamy drukowanej - ulotki i foldery.

W większości ludzi ten rodzaj reklamy jest negatywny: zgoda, czasami jest to zupełnie nie na miejscu nagle stało się w rękach ulotki gdzieś w metrze lub przy wyjściu z metra. Jednak na konferencji lub w innym miejscu, gdzie ulotki lub foldery pomagają w nawigacji lub uzyskaniu informacji o nadchodzących wydarzeniach, są one doskonałym sposobem na przekazanie informacji w nienachalny sposób.

Ulotki są stosunkowo niedrogą formą reklamy, dostępną nawet dla małych firm i organizacji rządowych. Jakie są ich dodatkowe zalety oprócz korzystnej ceny?

Zalety:

  • W początkowej fazie możesz przygotować ulotki zupełnie samodzielnie, przejmując całkowicie projektowanie, pisanie tekstu, a nawet druk. Jednak pomoc specjalistów nadal będzie bardziej niezawodna.
  • Kolejną zaletą ulotek jest ich szeroki zasięg. Możesz je rozdawać wszędzie, możesz też skorzystać z poczty lub zostawić je w miejscach publicznych.
  • Odpowiednio zaprojektowana ulotka lub broszura będzie idealnie pasować do kieszeni Twojego potencjalnego klienta. Co nie jest plusem?
  • Korzystając z pomocy profesjonalistów, zapewniasz sobie dokładny termin na pełne przygotowanie: od projektu layoutu po bezpośredni druk. I kolejny punkt przemawiający za zwróceniem się do agencji - można też od razu zatrudnić promotora, który będzie rozdawał ulotki potencjalnym klientom.

Oczywiście, jest też trochę powodów do zastanowienia.

Wady:

  • Jeśli podejmiesz się zaprojektowania layoutu samodzielnie lub nawet z pomocą specjalisty, sam proces zajmuje dużo czasu ze względu na jego większą wagę i złożoność.
  • Potrzeba wzmocnienia skuteczności ulotki jako samodzielnego narzędzia promocyjnego. Na przykład poprzez odtwarzanie muzyki lub mundur/postać rozdającą ulotkę.
  • Niestety jedna ulotka czy broszura nie zawiera wszystkich informacji o firmie czy dostępnych ofertach. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, jak ważne jest zwrócenie uwagi klienta, a nie towarzyszenie mu z jak największą ilością informacji.
  • Jednym z głównych zagrożeń związanych z zamawianiem ulotek, jest właśnie wybór organizatora. Musi być przyjazny i uprzejmy, wywołując u przechodniów wyłącznie pozytywne emocje. Oczywiście, bez znajomości produktu tutaj, jak również nie może zrobić.

Dlatego tak ważny przy dystrybucji ulotek jest wybór promotora.


Jednak wszelkie wątpliwości rozwiewają się dzięki jednemu z głównych bonusów - przystępnej cenie stworzenia kampanii na ulotki.

Główne rodzaje ulotek

Najczęściej rodzaje ulotek definiuje się na podstawie rodzaju zastosowania:

  • Dołączana do produktu - ulotka znajduje się w opakowaniu z produktem i zawiera dodatkowe informacje o produkcie lub zapowiada nadchodzące gorące oferty.
  • Na bonus - z tego typu ulotki, klient może dostać albo miły rabat, lub produkt prezent, lub inny bonus. Częściej niż nie, ten rodzaj ulotki ma datę ważności, tak, że użytkownik nie będzie miał skrupułów o odwiedzenie tego sklepu lub usługi w tym czasie.
  • Do masowej dystrybucji - jakkolwiek paradoksalnie może się to wydawać najbardziej "masowy" produkt promocyjny, przeznaczony właśnie do rozpowszechniania informacji.
  • Na zaproszenie - naprawdę wszędzie - otwarcie sklepu, konferencja, Black Friday lub inne ważne wydarzenie w życiu firmy/firmy. Jeśli ulotka gwarantuje dodatkową ofertę - właściciel nie może jej przegapić!
  • Jeśli chodzi o naklejki na ścianę - tutaj też można sobie pozwolić na odrobinę fantazji, bo miejsc na to jest niezliczona ilość. Jest tylko kilka kwestii do rozważenia:

Musi to być skoordynowane i zatwierdzone.

Konieczne jest wybranie odpowiednich miejsc na reklamę.

Przy całej różnorodności typów ulotek, to co je wszystkie łączy to dostępność i zmienność projektu oraz opcji treści. Nie należy jednak stosować ulotek w takich rodzajach działalności jak hotel, fabryka czy stacja benzynowa. W innych przypadkach należy dokładnie przemyśleć treść, projekt i format dystrybucji ulotek, tak aby reklama była naprawdę skuteczna.