Jeśli chodzi o projektowanie plakatu, ważne jest, aby odwołać się do estetycznych gustów odbiorców docelowych. Niezależnie od tego, czy promujesz jakieś wydarzenie, organizujesz wernisaż, czy reklamujesz nowy produkt, sprawę lub przedsięwzięcie biznesowe, plakat musi być przejrzysty, przyciągać wzrok i sprzedawać wiadomość w kilka sekund.
Wyobraź sobie, że ktoś stoi na przystanku autobusowym i czeka na swój autobus. Na ścianie przed nim rozrzuconych jest kilka plakatów - jeden z nich jest Twój. Osoba ta spogląda na ścianę i przelotnie zerka w kierunku tych plakatów, i Bam! - To cały czas, jaki masz na przyciągnięcie ich uwagi i wyróżnienie swojego plakatu spośród innych!
Więc jak to zrobić? Jak upewnić się, że to właśnie Twój plakat przyciągnie ich wzrok? Dla nas, chodzi o strukturę; chodzi o to, aby wiedzieć dokładnie, co zawrzeć w projekcie plakatu, aby uczynić go jak najbardziej efektywnym. Pomyśl o projekcie plakatu jak o układance i złóż go kawałek po kawałku. Wszystko zaczyna się od pustej kartki, a o tym, co następuje później, czytaj dalej...
1. Tło
Kolor tła stanowi fundament plakatu i jest tym, na czym opiera się cała reszta. Wybór koloru tła może nie wydawać się kluczowym szczegółem, ale w rzeczywistości może on nadać nastrój i ton plakatowi, dlatego ważne jest, aby wziąć go pod uwagę na wczesnym etapie procesu projektowania.
2. Przyciągające wzrok obrazy
Plakaty to narzędzia wizualne, więc mocny, przyciągający uwagę obraz jest kluczem do przyciągnięcia uwagi. Upewnij się, że obraz odnosi się do Twojego przekazu i wywołuje emocje, które chcesz przekazać. Na przykład, jeśli promujesz festiwal, spraw, aby obraz był kolorowy i wesoły. Jeśli natomiast podnosisz świadomość na temat akcji charytatywnej, wykorzystaj zbliżenie osoby wyglądającej na smutną. Odwołanie się do emocji czytelnika za pomocą obrazów to świetny sposób na wywarcie wpływu na plakat.
3. Zmyślny nagłówek
Aby plakat się wyróżniał, potrzebujesz nagłówka, który przykuje uwagę i jasno przekaże Twoje przesłanie. Niech będzie on krótki, zwięzły i przekonujący, napisany wyraźną, pogrubioną czcionką, tak aby był widoczny z daleka.
4. Tagline
Chcesz dodać trochę więcej? Wrzuć zwięzły, zapadający w pamięć sub-header gdzieś poniżej głównego nagłówka. To pozwala rozwinąć wiadomość i paliwa intrygę tak, że widz będzie chciał wiedzieć więcej.
5. Treść
Dodatkowa treść jest opcjonalna w zależności od wiadomości, ale jeśli promujesz wydarzenie lub wielkie otwarcie, ważne jest, aby zawrzeć kto, co, gdzie, kiedy i dlaczego. Pamiętaj, że Twoja publiczność nie będzie stać, aby przeczytać mnóstwo informacji na plakacie. Masz tylko krótkie okno możliwości, więc wyciąć wafel i zachować zawartość do punktu.
6. Wezwanie do działania
Plakat ma inspirować do działania, więc nie zapomnij powiedzieć czytelnikowi, co ma robić dalej! Możesz to zrobić poprzez umieszczenie danych kontaktowych, takich jak adres URL strony internetowej lub uchwytów w mediach społecznościowych - wszędzie tam, gdzie czytelnik może znaleźć więcej szczegółowych informacji na temat tego, co promujesz. Proste "Dowiedz się więcej na ......." zazwyczaj załatwia sprawę!
Gotowy, aby wyjść na zewnątrz i zawrócić w głowie swoim plakatem? Stosując się do tej prostej listy kontrolnej, Twój plakat powinien mieć wszystkie właściwe składniki, aby naprawdę wywołać poruszenie!
Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak zaprojektować skuteczny plakat, sprawdź "The Science Behind The Perfect Poster".