Masz więc coś, o czym chcesz głośno powiedzieć. Czy to nowy produkt, oferta, wydarzenie, czy po prostu chcesz wywołać szum wokół swojej firmy i przyciągnąć jak najwięcej spojrzeń. Stworzenie własnego plakatu może być prostsze niż myślisz. Ten przewodnik krok po kroku składa się z dwóch etapów; pierwszy to projekt, a drugi to druk, więc jeśli twórcze soki nie płyną i potrzebujesz trochę wskazówek, jak zrobić swój własny plakat, sprawdź to.
Etap 1 - Projekt
1) Bądź konkretny dla swojej grupy docelowej
I nie, nie mamy na myśli po prostu zrobienia różowego plakatu dla kobiet i niebieskiego dla mężczyzn. Pomyśl o tym, co jest uderzające dla Twojej grupy docelowej i co przyciągnie ich wzrok, gdy będą przechodzić obok.
Za tym, co przyciąga ludzi do plakatów, kryje się nauka. Jeśli chcesz przyciągnąć łowców okazji, spraw, aby oferta była głównym punktem zainteresowania, używając jasnych kolorów. Jeśli promujesz wydarzenie sportowe, takie jak bieg na 10 tys. km, skup się na tym, co, gdzie i kiedy, i użyj inspirującego obrazu, aby przyciągnąć widza.
Jeśli chodzi o kierowanie odbiorców, należy wziąć pod uwagę, że:
- Studenci wolą humorystyczne reklamy, które są unikalne i kreatywne, według Marketing Charts.
- Rodzice będą patrzeć na informacyjne plakaty koncentrując się na kosztach i wygody w sposób prosty i bezpośredni (Business.com).
- Miłośnicy sztuki są uderzeni przez plakaty, które zmuszają ich do myślenia. Sprytne obrazy, zabawne czcionki i odważne motywy zwabią miłośników muzyki, filmu, sztuki i książek! (How Design)
How Design
2) Zdefiniuj swoje przesłanie
Jaki jest cel Twojego plakatu? Jeśli jest to podniesienie świadomości na temat organizacji charytatywnej, szokujące obrazy, które przyciągają emocje od widza, stworzą trwałe wrażenie. Jeśli chcesz, aby Twoja marka znalazła się na mapie, upewnij się, że Twoje logo, schemat kolorów i produkty są w centrum uwagi.
Plakaty są widoczne na pierwszy rzut oka, więc musisz upewnić się, że Twoje przesłanie jest oczywiste w ciągu kilku sekund, które widz może na nie poświęcić - im bardziej efektowne i łatwiejsze do przetworzenia, tym skuteczniejsze!
Yorkshire Times
3) Zastanów się, gdzie zostanie umieszczony
- Projektowanie: How Design przysięga na "Regułę Pięciu", zgodnie z którą plakat powinien nadal wywierać wpływ niezależnie od tego, czy widz stoi w odległości 5 stóp czy 50 stóp. Aby to osiągnąć, upewnij się, że Twoje przesłanie można podsumować przykuwającym uwagę obrazem lub tekstem, który jest wystarczająco duży, aby był widoczny z daleka, i nie zapomnij dołączyć dodatkowych szczegółów w mniejszym rozmiarze dla tych, którzy są w zasięgu ręki.
Trzeba będzie również rozważyć kolor ściany lub innego tła, gdzie plakat będzie się udać - jaśniejsze kolory będą wyróżniać się na białych ścianach, proste wzory na ceglanych ścianach i tak dalej.
- Rozmiar: Weź pod uwagę odległość, z jakiej Twój plakat będzie widziany przez widza, oraz ilość informacji, które chcesz przekazać. Jeśli masz ograniczoną przestrzeń wewnątrz budynku, rozmiar A3 może być dla Ciebie, jednak dla większych, zewnętrznych miejsc, które naprawdę się wyróżniają, możesz wydrukować plakat w rozmiarze 60 x 40.
- Zastosowanie: Gdzie będziesz umieszczać swój plakat? Jak długo chcesz, aby plakat był trwały? W przypadku tymczasowych plakatów do wnętrz, będziesz w stanie obejść się bez cieńszego materiału. Jeśli chcesz, aby plakat przetrwał nieco dłużej, lub używasz go na zewnątrz, wypróbuj wodoodporną opcję PVC.
Spoongraphics
4) Uwzględnij szczegóły
Chociaż wspaniałe obrazy i sprytne tytuły są zabawne podejście podczas tworzenia plakatu, pamiętaj, aby zawrzeć wszystkie wymagane informacje. W przypadku wydarzeń, czas, lokalizacja i daty są koniecznością.
Plakaty promujące nowe produkty powinny zawsze informować o ich zaletach i miejscu, w którym można je kupić. Dodanie numeru telefonu do firmy, strony internetowej lub lokalizacji sklepu jest zawsze dodatkowym atutem, aby ludzie wiedzieli, gdzie Cię znaleźć, jeśli chcą dowiedzieć się więcej.
Creative Bloq
5) Trzymaj się swojej marki
Upewnij się, że schemat kolorów i sformułowania na plakacie są zgodne z Twoją marką. Pomoże to ludziom skojarzyć przekaz bezpośrednio z Twoją firmą i sprawi, że zapamiętają Cię po przejściu obok. Pamiętaj, aby dodać do plakatu swoje logo i adresy mediów społecznościowych, dzięki czemu staniesz się bardziej rozpoznawalny.
Etap 2 - Druk
6) RGB czy CMYK?
Przesyłając projekt plakatu, upewnij się, że jest on w formacie kolorów CMYK, dzięki czemu podczas drukowania plakatu kolory będą idealne. Jeśli użyjesz formatu RGB, kolory nie zostaną wydrukowane tak, jak tego oczekujesz i stracisz skuteczność swojego starannie zaprojektowanego plakatu! Możesz sprawdzić format kolorów przechodząc do Plik > Tryb kolorów dokumentu.
Jeśli korzystasz z naszych darmowych szablonów plakatów, aby stworzyć projekt za jednym kliknięciem, nie martw się - są one automatycznie ustawione we właściwej "przestrzeni kolorów", czyli CMYK.
7) Używaj obrazów w wysokiej rozdzielczości
Nic nie wygląda bardziej nieprofesjonalnie niż rozpikselowany obraz. Kiedy tworzysz własne plakaty w dużych rozmiarach, ważne jest, aby upewnić się, że obraz jest zarówno wysokiej jakości, jak i DUŻY, aby uniknąć rozmazanego obrazu.
Buzzfeed.com
8) Weź pod uwagę "Bleed
Bleed" to krawędź o szerokości 3 lub 5 mm wokół plakatu, która gwarantuje, że część plakatu nie zostanie obcięta. Ponownie, nasze narzędzie do projektowania plakatów weźmie to pod uwagę, ale pamiętaj, aby uwzględnić to podczas przesyłania swoich prac, aby uniknąć białych linii na krawędzi plakatu.
Tak więc, masz to wszystko - przewodnik krok po kroku, jak stworzyć plakat! Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy lub masz jakiekolwiek pytania dotyczące druku plakatów, nie wahaj się skontaktować z naszym zespołem. Zawsze chętnie pokażemy Ci, na jakim etapie jesteś. A jeśli jesteś już gotowy do działania, zacznij od naszego darmowego kreatora plakatów online i wybierz jeden z wielu przyciągających wzrok szablonów plakatów.