Średnio, wydajemy 400 funtów na prezenty świąteczne dla naszych najbliższych w Wielkiej Brytanii. Brzmi świetnie dla biznesu, prawda? Rzecz w tym, że aby uzyskać uwagę, na którą zasługuje Twoja firma o tej porze roku, musisz wymyślić świąteczną promocję sprzedaży, która sprawi, że wyróżnisz się spośród konkurencji.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na promocję w sklepie, czy dodasz coś specjalnego do swojej strategii marketingowej online, oto kilka wskazówek, jak zaplanować własną, zwycięską promocję świąteczną.

  1. Zacznij od kalendarza promocyjnego

Począwszy od biegania w kółko i próbowania najlepszych prezentów w wolnym czasie do masowego wzrostu liczby klientów, Boże Narodzenie jest już wystarczająco stresujące dla właścicieli małych firm. Planowanie jest kluczowe, jeśli chcesz zachować spokój i jasność (przepraszam - nie mogliśmy się powstrzymać).

Kalendarz promocyjny lub detaliczny zawiera wszystkie kluczowe daty dla firm detalicznych w ciągu roku. W tym, oczywiście, Boże Narodzenie. Możesz zaplanować, kiedy rozpoczniesz sprzedaż i co musi się w niej znaleźć.

Posiadanie marketingu kalendarz na święta oznacza również, że łatwiej jest rozłożyć działania marketingowe - znaleźć idealną równowagę między przypominaniem klientom o swojej obecności i ofertach bez bombardowania ich i całkowitego zniechęcania.

  1. Rozważ swoje cele końcowe

Jaki chcesz mieć wynik tej promocji? Bez ustalenia kryteriów sukcesu nie ma możliwości zmierzenia ogólnego powodzenia kampanii. Zanim zaczniesz wymyślać pomysły, powinieneś dokładnie wiedzieć, jak chcesz, aby promocja przyniosła korzyści Twojej firmie i w jakim stopniu. Nasz top top? Przeprowadź dogłębne badania rynku i obserwuj, co robi Twoja konkurencja!

Aby uzyskać dodatkową pomoc w tym zakresie, możesz znaleźć nasz przewodnik po wyznaczaniu celów SMART na blogu.

  1. Zbierz swoje pomysły

Samodzielne wymyślanie pomysłów może być trudne - czasami po prostu nie widać lasu dla (świątecznych) drzew.

W okolicach sierpnia zorganizuj sesję kreatywnego myślenia ze swoim zespołem, aby wymyślić kilka pomysłów. Jeśli nie organizujesz takich spotkań zbyt często, prawdopodobnie zaskoczą Cię niesamowite pomysły, które ma Twój zespół! Zapisz swoje ulubione, aby zdecydować, które z nich najlepiej sprawdzą się w kampanii świątecznej Twojej firmy.

  1. Ustal terminy

Ustalenie terminów, w których każdy członek zespołu ma wykonać swoją część promocji oznacza, że dajesz sobie (i im) czas na zauważenie ewentualnych błędów lub przygotowanie się na niepowodzenia. Upewnij się, że zacząłeś planować wcześnie, aby terminy były nierealistycznie ścisłe. Dzięki temu nie będzie stresu w ostatniej chwili, a Ty pokażesz swoim klientom swoją najlepszą pracę.

  1. Dopasuj promocję do sezonu

Teraz, gdy masz już listę fantastycznych pomysłów na promocję świąteczną, czas zastanowić się, które z nich wykorzystasz.

Ważne jest, aby wziąć pod uwagę, że większość świątecznych decyzji zakupowych (73%) jest pod wpływem kuponów i ofert. Kluczem do stworzenia udanej świątecznej promocji jest kreatywne powiązanie jej z sezonem. Od uzyskania klientów do otwarcia krakersa, aby uzyskać ich rabat lub posiadanie 12 ofert świątecznych w formie e-mail marketingu, to jest, gdzie musisz użyć swojej listy z punktu 2, aby poinformować o swojej decyzji.

  1. Zareklamuj swoją promocję

Możesz mieć najlepsze kampanie świąteczne i promocje na świecie, ale nie wpłyną one na sprzedaż, jeśli nie poinformujesz o nich potencjalnych klientów przed sezonem świątecznym.

Jeśli promocja odbywa się instore, najlepszą rzeczą do zrobienia byłoby reklamować go poprzez wyświetlacz okna. Możesz użyć plakaty i banery aby pokazać niesamowite oferty i zachęcić klientów do odwiedzenia sklepu.

Szczególnie podoba nam się, jak te szerokie banery rolowane wykorzystano w pełni ich potencjał!

(Źródło: Small Business Trends)

W przypadku promocji online, wyślij e-mail lub daj znać wszystkim swoim zwolennikom mediów społecznościowych, umieszczając link do swojej strony internetowej. Możesz również stworzyć katalog wypełnioną po brzegi specjalnymi świątecznymi ofertami i wszelkimi innymi produktami, które chcesz wyeksponować.

  1. Pamiętaj, aby dokonać przeglądu

Właśnie wtedy, gdy myślisz, że twoja promocja jest zrobiona i odkurzona, jest jeszcze jedna ostatnia rzecz do zrobienia, zanim dasz sobie i swoim współpracownikom wielkie poklepanie po plecach: oceń jej sukces.

Przyjrzenie się temu, co poszło dobrze, a co mogło pójść lepiej, pozwoli Ci poprawić wyniki w przyszłym roku. Możesz mierzyć za pomocą sprzedaży. Niezależnie od tego, co wybierzesz do oceny, stwórz zestaw wyników nauczania, które mogą być wykorzystane w całej przyszłej pracy.

W końcu marketing polega na próbach i błędach oraz na tym, jak stworzyć coś, co przemówi i przemówi do twojego docelowego klienta.