Zaprojektowanie broszury po raz pierwszy może być nieco zniechęcające - jak stworzyć projekt, który sprawi, że cała zawartość broszury będzie wyglądać stylowo na wielu stronach?

Jako grafik w instantprint, zawsze projektuję broszury dla magazynów, katalogów i innych - i po drodze poznałem kilka sztuczek.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy wyborze układu broszury do raportu rocznego, nie jesteś pewien, jakiej wielkości tekstu użyć i gdzie go umieścić w artykule, lub po prostu chcesz poznać kilka pomysłów na wykorzystanie zdjęć w broszurze sprzedażowej, sprawdź moje najważniejsze wskazówki dotyczące projektowania układów broszur.

  1. Zainspiruj się

    Rozpoczęcie pracy często bywa najtrudniejsze. Przekonałam się, że poszukiwanie inspiracji w innych popularnych czasopismach i broszurach to świetny sposób na pobudzenie własnej kreatywności.

    Osobiście bardzo podobają mi się projekty broszur, w których zastosowano coś innego. Oto kilka zabawnych przykładów, które wybrałam, aby pokazać, na jakie rzeczy zwracam uwagę, szukając inspirujących projektów broszur:

    Zawijanie tekstu

    (Harper's Bazaar US)



    Zawijanie tekstu jest dość prostą techniką - i to właśnie czyni ten przykład tak genialnym. Dzięki zastosowaniu obrazu jako głównego punktu ciężkości, tekst doskonale owija się wokół niego, tworząc zaokrąglony kształt wokół sukienki.

    Jest to świetna technika, którą można zastosować, jeśli ma się obraz przedstawiający temat treści. Zwróć też uwagę, jak kluczowe informacje są wyróżnione pogrubioną czcionką. Jest to świetny sposób, aby sprawić, że duża ilość tekstu będzie mniej przytłaczająca do czytania.

    Nachodzenie na siebie






    (Projekt społeczny

    Podoba mi się, że w tym projekcie jest wiele nakładających się elementów, ale nie sprawia to wrażenia przesady. Dzieje się tak dlatego, że projektant użył kolorów, które znajdują się naprzeciwko siebie na kole kolorów. Numer rozdziału na górze, obrazek na podwójnej rozkładówce i cytat - to nie powinno działać, ale naprawdę działa! Wybór harmonijnego, przeciwstawnego koloru dla nałożonego tekstu sprawia, że wydaje się on naturalny, ponieważ jest zgodny ze schematem kolorystycznym i podstawami teorii

    kolorów.



    Oddzielne strony

    (Dale Ahmadi)


    Ten projekt jest bardzo wyważony - z jednej strony mamy bardzo ciemny i ruchliwy obraz butelek z olejem, z drugiej strony jest on jasny i czysty. Obie te strony sprzedają produkt, ale w bardzo różny sposób. Zastanów się, jak będą wyglądały Twoje strony ułożone obok siebie w ten sposób. Zalecam naszkicowanie tego, co ma się znaleźć na każdej stronie, aby łatwiej było wyobrazić sobie, jak będzie wyglądał produkt końcowy.




  2. Tworzenie lub szkicowanie projektu

    Zanim zaczniesz myśleć o kolorach i czcionkach, najpierw musisz zdecydować, jaki układ będzie najlepszy, a to zależy od tego, do czego będziesz używać swojej broszury.
    W tym celu warto przypomnieć sobie, jak działa układ strony broszury. Załóżmy, że masz do zaprojektowania broszurę o objętości 12 stron - pierwsza strona będzie okładką, druga - okładką wewnętrzną, trzecia i czwarta - rozkładówką na dwie strony itd.

    Polecam zaopatrzyć się w notatnik i przeznaczyć jedną stronę na każdy projekt, pamiętając o tym, że przednia okładka jest stroną po prawej stronie, więc otwierasz ją na stronach 2 i 3, 4 i 5 itd. jako rozkładówki dwustronicowe.

    Wcześniejsze naszkicowanie projektu przynosi wiele korzyści. Pozwoli to zorientować się, ile tekstu trzeba będzie przygotować, da wstępny zarys, który można pokazać kolegom i podzielić się nim z nimi, a także pomoże projektantowi pracować wydajniej.




  3. Wybierz maksymalnie trzy czcionki

    W zależności od tego, jak dużo miejsca masz do wypełnienia, możesz naprawdę kreatywnie podejść do wyboru czcionek. Zwykle stosuję zasadę trzech czcionek - jedna na główny nagłówek, jedna na podtytuły i jedna na główną część. Pomaga to stworzyć wizualną hierarchię, która mówi czytelnikom, w jakiej kolejności czytać poszczególne elementy, i może być sprytnie dopasowana do przekazu promocyjnego, który chcesz przekazać.

    Czcionki uzupełniające
    Jeśli nie jesteś pewien, jakie czcionki dobrze do siebie pasują, spróbuj wybrać kilka różnych czcionek o różnym ciężarze, np. wersję pogrubioną i jasną. Pamiętaj też o swojej marce - pstrokata czcionka może być idealna dla sklepu z zabawkami dla dzieci, ale może nie być odpowiednia dla programu teatralnego lub magazynu o modzie.

    (yogurt86 Design Studio)


    Jest to doskonały przykład zastosowania zasady trzech czcionek - w tej broszurze użyto różnych czcionek do nagłówków, podtytułów i głównego tekstu, a następnie zastosowano je konsekwentnie w całym tekście. Używanie wielkich liter z wybranej rodziny czcionek w nagłówkach to naprawdę prosty sposób na zapewnienie, że będą się one wzajemnie uzupełniać.

  4. Używaj tylko obrazów wysokiej jakości

    Jeśli projektujesz magazyn, musisz wybrać obrazek na okładkę. Powinien on być wysokiej jakości, z dużą ilością pustego miejsca, aby można było na nim umieścić tekst. Na przykład tak:

    (thetravellermagazine.co.uk)

    Ale nie zapomnij o stronach wewnętrznych! Powodem, dla którego broszury są tak łatwe do przeglądania, jest ogromna liczba obrazów w nich wykorzystanych - w końcu obraz mówi tysiąc słów. Oto kilka fantastycznych przykładów różnych sposobów wykorzystania obrazów w projektach broszur.

    (Emaze)


    Na stronie tytułowej magazynu zazwyczaj znajduje się jeden główny obraz, otoczony mniejszymi obrazkami i tekstem, które pozwalają zapoznać się z artykułami w magazynie. Szczególnie podoba mi się to, że Vogue dopasował kolor tekstu podtytułu do koloru sukienki modelki, a resztę projektu utrzymał w czerni i bieli, aby to podkreślić - subtelne, stylowe i ogólnie fantastyczne rozwiązanie.

    (Ikea)


    Jedną z rzeczy, które Ikea robi naprawdę dobrze, jest opowiadanie historii. Każda strona katalogu to scena pokazująca, jak każdy z ich produktów wygląda w rzeczywistym otoczeniu. Każdy przedmiot jest oznaczony numerem, dzięki czemu konsument może znaleźć produkt, którego szuka.

    (Type Twenty Five)



    Ta zszywana broszura teatralna informuje widzów, co się wkrótce wydarzy, co oznacza, że musi być w niej dużo miejsca na opisy. Motyw bordowy odzwierciedla bogate kolory na obrazie przedstawiającym salę kinową, a także znajduje odzwierciedlenie w nagłówkach i wzorze tła.

    (Fareeda Kanga)


    Niezależnie od tego, czy chodzi o prezentację klienta, czy też o biuletyn firmowy, artykuły tematyczne są kluczowym elementem każdego magazynu. Zazwyczaj są one projektowane na podwójnej stronie (lub kilku stronach) i wykorzystują zdjęcia. W tym projekcie broszury biznesowej dobrze wyważono interesujące obrazy pomocnicze, cytaty i treści pisane.

  5. Zdecyduj o schemacie kolorystycznym

    W poprzedniej sekcji poruszyliśmy już kwestię kolorów, ponieważ są one bardzo dobrze powiązane z obrazem. I od tego właśnie proponuję zacząć. Przyjrzyj się zdjęciu, które planujesz wykorzystać do zaprojektowania strony - czy możesz stworzyć schemat kolorystyczny, wykorzystując kluczowe kolory na zdjęciu?

    (Evonne Essentials)


    Na przykład w artykule opisującym różne rodzaje i korzyści płynące ze stosowania olejków do włosów ciemnoróżowy odcień koszuli i makijażu kobiety na zdjęciu został wykorzystany do wyróżnienia nagłówka.
    Inne projekty broszur mają tendencję do wybierania jednego lub dwóch głównych kolorów marki i wykorzystywania ich do akcentowania różnych elementów, takich jak numery stron, banery czy nagłówki. Na przykład ten artykuł z broszury sportowej:

    (Soccer Fitness)


    Aby uzyskać więcej pomocy na temat kolorów, zobacz, jak za każdym razem stworzyć zwycięską paletę


    barw.






Mam nadzieję, że te najlepsze sztuczki i wskazówki pomogą Ci zaprojektować wspaniałą broszurę. Jeśli potrzebujesz więcej pomocy, oto 5 najlepszych projektów brosz ur, które pomogą Ci zainspirować się do stworzenia własnego projektu. Pamiętaj, aby podzielić się z nami swoim projektem w mediach społecznościowych, aby mieć szansę na pojawienie się na naszym kanale - wystarczy oznaczyć nas używając #instantprintuk!